Casco Byglim A/S

Vælg et støvfrit arbejdsmiljø. For helbredets, tidens og kundens skyld.

Nyhed   •   Nov 10, 2011 10:16 CET

Et ubehageligt spøgelse fra fortiden er begyndt at vise sig igen. Uventet, men måske ikke helt uden grund. Silikose eller stenlunger har længe været betragtet som en sygdom, som for evigt var forvist til hospitalernes historiske journalarkiver. Nu er den igen dukket op som et ubehageligt tal i statistikken. Denne gang er det dog ikke kun ansatte inden for stenindustrien, men også nutidens byggeriarbejdere.

Ingen ved det med sikkerhed, men meget taler for at det skyldes den øgede mængde byggestøv. En stigning, som også er blevet konstateret af arbejdstilsynet i blandt andet Sverige. Pressede tidsplaner for byggeprojekter, samt indkapslede og dermed tørre arbejdsmiljøer kan være eb forklaring. Men også at beskyttelsesudstyret mange gange er besværligt og tidskrævende at anvende og derfor fravælges.

Byggestøv er skadeligt, uanset om man bliver alvorligt syg af det eller ej. Situationen på byggepladserne skal ændres – gerne hurtigst muligt. Naturligvis har den øgede mængde byggestøv gjort indtryk på os. Vi spurgte derfor os selv, hvordan vi kan bidrage til et bedre arbejdsmiljø og en lavere risikoeksponering for dig, som anvender vores produkter. Resultatet blev en ny teknologi, hvor støv i forbindelse med blanding mindskes væsentligt.

Casco Byglim’s sortiment af støvreducerende produkter vokser hurtigt. I dag har vi seks forskellige spartel- og klæbemasser under vores brand SCHÖNOX, hvor støvet i forbindelse med blanding er blevet reduceret med op til 90 %. Fordelene ved at anvende vores støvreducerende produkter standser ikke ved din og dine kollegers sundhed. Gevinsten kan også beregnes i timer og minutter: du bruger mindre tid på at gøre rent, andre aktiviteter i lokalerne kan fortsætte uforstyrret uden afbrydelser eller flytning. Du kan i stedet anvende den sparede tid på kvaliteten i dit job eller på dit næste job. Det er fordele, som altid betaler sig, både for dig og dine kunder.

Kun fordele – skift til støvreducerende nu

Vi lover, at vores støvreducerende produkter har sammen tekniske og praktiske egenskaber, som vores traditionelle produkter. Alt fra arbejdsegenskaber til endelig hærdning vil du opleve nøjagtig lige så godt som tidligere. Du behøver med andre ord ikke at ændre din måde at arbejde på når du skifter til støvreducerende.

Dine kunder og kolleger vil sætte pris på at det støver mindre, når du arbejder. Frem for alt vil de kunne fortsætte med deres egne aktiviteter uden afbrydelser. Aktiviteter, som man ofte tvinges til at standse, fordi området enten lukkes helt af for at forebygge skader , eller fordi det støvende miljø gør det uegnet at opholde sig der.

Casco Byglim har nu et sortiment på 6 produkter under deres brand SCHÖNOX. Log ind på den nye hjemmeside www.schonox.dk og læs mere om denne kampagne ’Kræv støvfrit nu!’. Du kan også finde informationer om de 6 støvreducerende produkter.