Skyscanner

Varm vinter: på jagt efter den evige sommer

Nyhed   •   Okt 08, 2010 09:53 CEST

Glem alt om vinterdepressionen – det er altid sommer et eller andet sted på kloden, så tag med til nogle af verdens varme vintergemmesteder

Miami
Miami befinder sig på en sandtange, som strækker sig ud i Atlanterhavet. Her finder man sol, strand og palmer i massevis, og vinteren er faktisk højsæson på grund af det mere behagelige klima. Miami er også en by, som er præget af at ligge tæt på Latinamerika og Caribien, hvilket man særligt kan få syn for blandt eksilcubanerne i Little Havana. Hopper man på et fly til Miami, lander man også i et sandt shoppingparadis, i en kulturel storby med museer i massevis, og i en by, der er verdensberømt for fest og farver.

Lanzarote
De Kanariske Øer byder både på behagelige temperaturer omkring de 20 grader hele vinteren og på nogle virkeligt storslåede strande. Lanzarote er den østligste af øerne, og den befinder sig omkring 160 km fra den vestafrikanske kyst og begyndelsen af Saharaørkenen. Øens mange feriesteder er velforsynede med kunstige badestrande, men den bedste af dem alle er den 100 % naturskabte Papapayo, som består af fem sammenhængende men meget forskellige bugter, hvis strande er et sandt paradis for enhver strandløve!

Thailand

Thailand har længe været en favorit blandt rygsækrejsende og de, der længes efter sol og sand. Med temperaturer, der ligger temmeligt stabilt omkring 30-34 grader, er landet det perfekte mål for en vinterferie. Faktisk er vinteren det bedste tidspunkt at besøge Thailand pågrund af den lavere luftfugtighed og den forfriskende brise, som kommer ind fra nord-øst. Det letteste er normalt at tage et fly til Bangkok og rejse videre derfra med indenrigsfly eller bus til et af de mange feriesteder ved Thailandbugten eller Andamanhavet.

Tenerife
Den største af de Kanariske Øer, Tenerife, er et af de mest populære tilflugtssteder for de solhungrende – også om vinteren. På øens sydlige del finder man en mængde fremragende strande i og omkring de to feriesteder, Playa de las Americas og Los Cristianos. Hvis man vil væk fra mylderet kan man søge til kyststrækningen imellem disse to steder, hvor man kan udforske små, maleriske strande som Las Caletillas og El Camison, for ikke at glemme perlen i samlingen: Playa de Las Vistas.

Sydney
Mens det er vinter her oppe på den nordlige halvkugle, er det sommer ’down under’. Sydney er kendt for sin udendørs livsstil, og mange rejsende kommer hertil for at gå på opdagelse i det historiske område kaldet ’The Rocks’, for at tage sejlturen med Manleyfærgen igennem Sydneys havn, for at opleve cafélivet og shoppe i Paddington, eller for at nyde solen, sandet og brændingen ved den berømte strand, Bondi. Tager man fly til Australien om vinteren, er Sydney blot et af mange steder, hvor man kan nyde godt af den sydlige halvkugles sommer.

Om Skyscanner:
Skyscanner er en søgeside, som sammenligner flyrejser.  Det betyder simpelthen, at vi søger hos hundredvis af flyselskaber og rejsebureauer for at finde de bedste priser til dig – over hele verden. Brug vores søgeredskaber til at finde de billigste dage at flyve på og de billigste destinationer at flyve til.

Pressekontakt:
Kristin Andersson