Danske Fragtmænd A/S

Veloverstået ministerbesøg i Odense

Nyhed   •   Feb 16, 2017 10:44 CET

Udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) gæstede i mandags fragtcentralen i Odense til en snak om Danske Fragtmænds integrationsprojekt, som er med til at integrere flygtninge og hjælpe dem ud på arbejdsmarkedet.

Gennem integrationsprojektet har Danske Fragtmænd gjort sig gode erfaringer med at ansætte personer med anden etnisk baggrund. Gennem blandt andet IGU-uddannelser bliver de EUD-berettiget og indgår dermed på lige fod med etniske danskere på uddannelsesområdet. På den måde får de gode muligheder for at integrere sig og komme ud på arbejdsmarkedet. På baggrund af dette arbejde var ministeren i december for første gang på besøg for at blive præsenteret for og få indblik i projektet. Som opfølgning på dette møde var ministeren så i mandags atter forbi til endnu en snak om det stykke arbejde, der efterfølgende er blevet gjort.

Om ministerbesøg nummer to udtaler Odenses terminalchef Martin Juhl:

- Vi startede med et møde, hvor vi gennemgik den gamle dagsorden, som vi havde til mødet for to måneder siden. Her tog vi udgangspunkt i hvor langt vi var kommet i forhold til IGU-uddannelser. Det viste sig at være meget positivt, da vi er ved at komme i mål med et landsdækkende program med Danske Fragtmænd A/S. Det har kun kunnet lade sig gøre takket være samarbejdet med ministeren.

Rundvisning på fragtcentralen

Herefter fik ministeren en rundvisning på fragtcentralen for at møde medarbejderne og få et indblik i hverdagen i Danske Fragtmænd.

- Efterfølgende gik vi en rundtur på terminalen og lagerhotellet, så ministeren kunne få indblik i hverdagen og få hilst på nogle af medarbejderne. Hun var meget positiv oven på besøget og fortalte, at hun gjorde stor nytte af vores virksomhed og brugte os som eksempel, tilføjer Martin Juhl til slut.