NNIT indgår aftale med Kriminalforsorgen

Kriminalforsorgens it-systemer til sagsbehandling skal de næste to til fire år vedligeholdes og videreudvikles af NNIT, der vandt kontrakten på sit høje kvalitetsniveau.

København, 30. august 2016 - NNIT A/S skal fremover håndtere vedligehold, support og videreudvikling af de it-systemer, som ligger til grund for Kriminalforsorgens sagsbehandling, herunder udvekslingen af information med øvrige myndigheder.

Kontrakten, som blev underskrevet i dag, markerer begyndelsen på op til fire års samarbejde. De første to år af forløbet andrager et tocifret DKK millionbeløb, og såfremt samarbejdet forlænges til fire år, vil det i alt beløbe sig til et mellemstort, tocifret DKK millionbeløb.

Kriminalforsorgen har konkurrence-udsat opgaverne for en vedvarende styrkelse af klientsystemet, som bruges til behandling af sager med stærkt personfølsomme data.

I forbindelse med det offentlige udbud, vægtede leveringssikkerhed og kvalitetsstyring 70 % i tildelingen.

Ansvarlig for salg til den offentlige sektor i NNIT, Vice President Lars Andersen siger om aftalen:

”Vi er stolte af at kunne leve op til Kriminalforsorgens skarpe kriterier, herunder deres høje kvalitetskrav, som er afgørende elementer i vores ydelser. Denne aftale bekræfter os i, at vi fortsat lever op til kundernes forventninger.”

Mere information

Helga Heyn, NNIT Communications, +45 30 77 81 41, hhey@nnit.com

NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finans i Danmark. NNIT A/S havde pr. 30. juni 2016 2.616 medarbejdere. For yderligere oplysninger henvises til www.nnit.com