Janniche og Otis valgte farverne Modest White og Shiny Melun; en hvid farve der leder tankerne hen på marshmallows og en blid lys karamel, begge trækker mod en varmere tone.

Lad farver og forme få frit spil i børneværelset

Vi er ofte lidt tilbageholdne i vores farvevalg, men der er et værelse hvor vi godt må lade fantasien løbe frit og sprede grænserne – børneværelset! For at give børnefamilier inspiration og hjælp til at finde plads til både fantasi og leg, præsenterer Nordsjö, sammen med tre kreative indretningsbloggere, farvepaletten Fun & Playful som indeholder 14 friske legende farver som alle passer perfekt til børneværelset.

For at visualisere denne legende og farveglade palette – og selvfølgelig inspirere alle børnefamilier til en make-over af et børneværelse – har Nordsjö fået hjælp af tre kreative indretningsbloggere, som har lavet deres helt eget favorit-børneværelse.

Emily Slotte - @emsloo – er influencer og mor til tre, og har altid mange bolde i luften. Når hun indså at hendes fireårige søn havde brug for et værelse som passede bedre til hans alder, var det tid til en make-over. Emily købte tre forskellige Colour Testers som hun malede på væggen for, at kunne vælge hvilken som passede bedst til Blakes nye værelse.
”Jeg valgte mine favoritter ud fra Fun & Playful paletten og derefter malede vi væggen sammen. Blake valgte derefter den pistagegrønne farve Misty Fontaine, som er en lidt mere vovet grøn end dem jeg tidligere har anvendt. Det var Blakes førstevalg og derfor også mit. Farven passer fint ind med lyset, møblerne og farven på tekstilerne i hans værelse, siger Emily.”

Hjemme hos stylisten og influencer Janniche Kristoffersen - @bloggaibagis – var det også tid til en ny farve på væggen i sønnen Otis´s værelse.
”Efterhånden som børnene bliver ældre, og får nye interesser og favoritfarver, behøver børneværelset nu og da en forandring. Jeg falder helt enkelt for en farve og tester den gerne. Det er ikke altid, at det falder helt heldigt ud, men jeg bliver nødt til, at prøve for at finde ud af det. Jeg går mest efter en mavefornemmelse og det bliver oftest rigtigt, men ikke altid, siger Janniche.”

Influencer Jannicke Valen - @aimforhappiness – valgte at kombinere året farve 2019 – Spiced Honey - med den rosa, legesyge farve Aimforhappiness Peony i datteren, Emblas, værelse. Jannickes skønne passion for farver og detaljer, kan ses og føles i hele hendes hjem - og selvfølgelig også i Emblas nye værelse.
”Jeg valgte at male med den varme, gylden brune Spiced Honey, da den afspejler en ny følelse af positivitet og optimisme, samt et ønske om at slippe lyset ind. Fra første gang jeg så farven, fik jeg lyst til at male min datters værelse med den, siger Jannicke.”

Samtlige farver i paletten Fun & Playful kan prøvemales og bestilles som Nordsjös innovative Colour Tester, der er et lille farveværktøj med en indbygget rulle, som gør at man meget enkelt kan prøvemale farverne på væggen. I børnenes værelser starter glæden ved leg og magi opstår. Farver og forme gør det endnu mere inspirerende og indbydende. At anvende Colour Testers er en enkel og økonomisk måde at prøve sig frem til den rigtige palette.Et tip fra Nordsjö er at involvere børnene i både valg af tema og farver. På den måde bliver det et fælles projekt og sjovt for både stor og lille.

Desuden har Nordsjö på sin hjemmeside skabt en hel verden af maling, farver, indretningstips og praktiske råd, til den der planlægger at lave om på børnenes værelser. For mere information og inspiration, besøg https://www.nordsjo.dk/da/artikler/skab-et-originalt-udtryk-i-brnevaerelset-med-vre-indretningsideer.

Nordsjö Colour Tester kan købes hos udvalgte Nordsjö forhandlere samt online: https://colourtester.dk/collections/fun-playful.

Nordsjö varemærket har sine rødder i Nordström & Sjögren AB, som allerede i 1903 startede sin virksomhed. I dag er Nordsjö et af de ledende og mest innovative varemærker i Norden. Vi har stor fokus på at udvikle og fremstille produkter, som er holdbare og bæredygtige for vort miljø og vores ambition er hele tiden at ligge minimum et skridt foran de krav som samfundet og lovgivningen stiller. I vores produktion i Sege, lige udenfor Malmö, som er Nordens største, udvikles og fremstilles maling, lak, spartel og træbeskyttelse til private forbrugere og erhvervsfolk. Nordsjö indgår i AkzoNobel koncernen, som er en af verdens største producenter af maling.

Koncernen
AkzoNobel er en af verdens største producenter af maling. Vi leverer innovative produkter til virksomheder og private forbrugere verden over og brænder for at udvikle holdbare løsninger for vore kunder. Blandt vore velkendte varemærker er Sadolin, Pinotex, International og Sikkens. Vi er en Global Fortune 500 virksomhed og rangeres fortsat som en af de ledende virksomheder på Dow Jones Sustainability Index. Med hovedkontor i Amsterdam, Holland, er vi 35.000 engagerede medarbejdere i mere end 80 lande.