Nordic Organic Food Fair består af den nye bølge af certificeret økologiske innovationer

TheNordic Organic Food Fair vender tilbage til MalmöMässan den 13-14 november med en fascinerende to-dags udstilling for den økologiske industri og præsenterer hundredvis af certificeret økologiske produkter fra hele verden.

Økologi stiger stadig støt. Ifølge EkoWeb, voksede det svenske marked for økologiske fødevarer med lige over 1 milliard SEK (97 millioner euro) til 28,8 milliarder SEK (2,8 milliarder euro) – en stigning på 4%. Økologisk salg i den markedsførende del af Danmark steg med 14% i 2018, og det er blevet rapporteret, at 51,4% af danskere køber økologisk mad hver eneste uge.

Regionens førende økologiske messe, placeret sammen med Eco Life Scandinavia, byder velkommen til tusindvis af senior købere, detailhandlere, samt ledere – fra supermarkeder, helsebutikker, apotekskæder, engros firmaer, distributører, og offentlige køkkener – der leder efter den næste bølge af økologisk bagværk, køle-/frostvarer, konfekture, snacks, te, kaffe, købmandsvarer, delikatesser og special fødevarer.

“Det er meget inspirerende at besøge Nordic Organic Food Fair. Jeg vidste allerede, at der er en del økologiske og certificeret produkter derude, men efter at have besøgt messen føler jeg bestemt, at der ikke er nogle grænser for, hvad der kan blive produceret. Det er muligt at bidrage til en bedre planet og samtidig lave en god forretning, hvilket er godt for mennesker, dyr, og miljøet,” siger Cecilia Hornö Eriksen, kvalitetsudvikling ved Coop, Sverige.

Skandinaviens lokale innovation

Med en interesse i at ’købe lokalt’, der viser at have en signifikant betydning i regionen, fortsætter økologiske skandinaviske produkter med at se en stærk vækst. For gæster, der leder efter nye hjemmedyrket brands, vil messen igen i år have pavilloner fra Finland, Business Sverige, og Organic Denmark – bestående af de syn, lyde, og aromaer som skandinavisk mad har at tilbyde.

”Nordic Organic Food Fair er for os altid en begivenhed, som vi ikke kan gå glip af, da Sverige er vores andenstørste marked for økologi, og derfor er det vigtigt at bevare dette forhold med vores hovedkøbere i området,” siger Organic Denmarks internationale markedsdirektør Pernille Bundgård.

“Organic Denmark pavillonen vil byde på et udvalg af økologiske produkter såsom friske, kolde juice, veganske ’kødlignende’ produkter, økologisk babymad, og meget mere. Danmark har det højeste niveau af madsikkerheds reguleringer i Europa, og det unikke statscertificeret Ø-mærke har været meget vigtigt for den udbredte succes af økologiske danske fødevarer. Denne statskontrolleret certificering garanterer, at danske produkter er sikre, innovative, og af de højeste økologiske standarder – fra gård til gaffel – sammenlignet med resten af verden,” siger hun.

WellAware, Asiros Nordic, The Protein Kitchen, Natessen, Artisan Raw Bakery Stockholm, Helsinki Heaven, Cofradex, og the Liquid Fruit Company er nogle af de Nordiske brands, der vender tilbage til messen. Derudover er Nøtteblanderen, Milla & Mortar, og Nuts i Sverige nye i 2019. For endnu flere nye produkter bør du besøge vores ’Innovation fra Skandinavien’ zone, der fremviser de nyeste brands og start-ups, som har ramt det skandinaviske marked – True Gum, Spices Chef, Pods of Beans, og Olivias Tryllesalve er allerede bekræftet.

Økologi fra hele verden

Købere kan også få en smagsprøve på, hvad verden har at byde på ved at besøge messens udvalg af regionale og internationale pavilloner – inklusiv brands fra Enterprise Greece (Grækenland), ICEX Spain (Spanien), Advantage Austria (Østrig), Syd Korea, IDM Südtirol (Italien), Estland, Castilla y Leon (Spanien), Portugal, Letland og Polen.

Internationale firmaer, der vender tilbage til messen i 2019, inkluderer: De britiske brands Teapigs, Follow Your Heart, Health & Heather, English Tea Shop; de tyske brands Fuxbau Ginmanufaktur, Berief Food, TOPAS, Voelkel; og Global Organics og Do It fra Holland. Ny firmaer, som udstiller deres produkter fra hele verden, inkluderer: Balviten, Colorexa, Sonnenmulde Bioweine, og Haco – med mange flere, der endnu skal bekræftes.

Den umiddelbare udstillerliste kan nu findes på www.nordicorganicexpo.com/exhibitor-list.

Nye produkter

2019 messen er allerede ved at udvikle sig til at blive et spændene år for nye produkt lanceringer. Nogle få bekræftet udstillere er begyndt at dele detaljer omkring, hvad der er nyt fra dem (med mange produkter, der først bliver officielt lanceret på den skandinaviske messe). Her er nogle af højdepunkterne:

Obsthof Retter lancerer deres nye økologiske eliksirer i Gurkemeje og Ingefær

Puljong udstiller deres økologiske bone broths, lavet med et højt nærringsindhold og en lavere indvirkning på miljøet

Sonnentor Kräuterhandels promoverer deres nye Gingerbread Time Te og Cinnamon Magic Te, smagsvarianter der passer perfekt til jul

Agriblea di Agosta Giorgio lancerer ‘Ciappa Soft’, økologiske soltørret tomater i en fuldt komposterbar fire-farvet pose

Germinal Italia fremviser BioJunior, en række økologiske kiks, pasta, barer, og saucer, lavet til at møde nærringsbehovet for små børn.

Mélio promoverer deres økologiske honning vand for første gang ved messen

Aldka Farm lancerer deres friske dadler, der spænder fra Medjool, Seqee, Sukary, til Wanan

Vamvalis Foods lancerer Terrabites, som er firkantet sesam snacks lavet med naturlige ingredienser

Ioannis Kourikos promoverer deres Græske bjerg te, produceret fra økologiske høster af Siferitis varianter uden tilføjet smagsstoffer.

Choco Group lancerer deres Mulate økologiske chokolade smørelser

Bio Austria Marketing promoverer Wiens økologiske krydderi The WienerWürze, et helt naturligt brygget krydderi, der kun indeholder fire ingredienser: lupin, havre, salt og vand

Diskussion om fremtiden for økologi

Såvel som at afsløre de nyeste produkter, vil Organic Theatre byde på en uvurderlig mulighed for at høre eksperters indsigter, virksomhedsstrategier, og råd fra nogle af de største navne indenfor markedet. Kendt for at komme ind på relevante emner indenfor nutidens økologiske fødevareindustri, har tidligere emner blandt andet omfattet: global bæredygtig udvikling, madspild, økologiske politikker, emballage, dyrevelfærd, forbrugermønstre, fødevareoprindelse og tilberedning, afbrydelse af købmandsoligopolet, og grøn høst.

Bekræftet talere i 2019 inkluderer: Tomi Sirén (Arla Finland), Johannes Cullberg (Paradiset), Iveta Kovicova (Ecovia Intelligence), Jim Manson (Natural Products Global), Mie Nordly (Dansk Vegetar Forening), Daniel Tadic (Holland & Barret Sweden), og en Beyond GM panel debat.

”Jeg elsker Nordic Organic Food Fair. Det giver en fantastisk udstråling, og det føles som et meget engageret og vel-informeret miljø. Skandinavien har også et meget markant økologisk udbud, og det er suverænt at møde de folk, der står bag produkterne og brandsene til messen,” siger fast taler og Natural Products Global redaktør Jim Manson.

Yderligere detaljer omkring tider vil blive annonceret senere denne måned.

Nordic Organic Food Fair og Eco Life Scandinavia vender tilbage til Malmö, Sverige, onsdag og torsdag d. 13-14 november. For mere information og for at tilmelde dig en gratis messebillet, kan du besøge www.ecolifeshow.com eller www.nordicorganicfoodfair.com og bruge prioritetskoden PR123 (direkte link: https://eventdata.uk/Forms/Form.aspx?FormRef=EcoB9Visitor&TrackingCode=PR123)

• Detailhandel

• nordic organic food fair

Søg om et presseadgangskort her: https://eventdata.uk/Press/EcoLife_NordicOrganicFoodFair2019.aspx

Sharna Waid, PR Manager
e-mail: swaid@divcom.co.uk
Hjemmeside: www.divcom.co.ukTwitter: www.twitter.com/DiversifiedUK

Forespørgsler fra udstillere henvendes til:

Melina Viking, Event Manger
e-mail: mviking@divcom.co.uk
Hjemmeside: www.ecolifeshow.com og www.nordicorganicexpo.com
Twitter: www.twitter.com/EcoLifeScandiog www.twitter.com/NordicOrganic
LinkedIn: www.linkedin.com/showcase/ecolifeshow

Billeder og logoer i høj opløsning kan downloades her: www.ecolifeshow.com/press-releases/show-news.

Diversified Communications UK (Diversified UK) er en hurtigt voksende messearrangør og forlægger baseret i Brighton, Peterborough, Nailsworth og London. Diversified UK’s naturlige og økologiske portefølje inkluderer Eco Life Scandinavia i Malmö, Sverige; Nordic Organic Food Fair i Malmö, Sverige; Eco Living Iberia i Madrid, Spanien (ny i 2019); Orgnaic Food Iberia i Madrid, Spanien (ny for 2019); Natural & Organic Products Europe; Natural and Organic Awards; Natural Products News; og NaturalProductsGloabl.com. For mere information, besøg: www.divcom.co.uk.

Diversified UK er en del af Diversified Communications, en førerende international medievirksomhed med en portefølje af ansigt til ansigt udstillinger samt konferencer, online miljøer, og digitale samt print forlæggere. Som producenter af disse markedsførende produkter forbinder, uddanner, og styrker Diversified Communications virksomhedsmiljøer i over 15 industrier inklusiv: føde- og drikkevarer, sundhed, natur og økologi, virksomhedsadministration og teknologi. Etableret i 1949 med hovedkvarter i Portland, Maine, USA og afdelinger samt kontorer i hele verden, forbliver Diversified Communications en privatejet, tredje generations, familieejet virksomhed. For mere information, besøg: www.divcom.com.