Fordele ved at leje sommerhus privat

​Der går ikke længe før det er tid til at komme i gang med den årlige planlægning af hvordan sommerferien skal forløbe sig. Rigtig mange vælger at rejse væk fra Danmark til varmere egne hvor de kan ligge på en solseng og slikke sol hele dagen, eller måske tage på storbyferie og gå efter kulturelle events, gode restauranter og shopping. Verden udenfor har helt sikkert en masse at byde på – men hvorfor rejse væk hjemmefra på den tid af året hvor vejret er allerbedst?

Sommerhusferier har altid været populære i Danmark, men kan blive en næsten lige så dyr fornøjelse som en udlandsferie hvis man bruger et af de store udlejningsfirmaer midt i højsæsonen. Heldigvis findes der i dag en masse alternative private tjenester som man kan bruge i stedet, såsom Airbnb, Facebook og sommerhusportaler, hvor man kan finde private udlejere.

Godt for miljøet

Hvis du holder ferie i Danmark, kan du nemt bruge offentlig transport til at komme hen til din destination, og selv hvis du kører bil, er det en noget kortere tur end f.eks. at køre til Italien eller flyve længere væk. Dansk sommer er fantastisk og hvis du bare ønsker afslapning og flot natur, så har Danmark masser at byde på. Det er heller ikke uden grund at København, og resten af landet, bliver ved med at se stigninger i antallet af turister der besøger hvert år.

Billigere ferie

Hvis du vælger at blive i Danmark og tage i sommerhus, så kan du typisk også se frem til en billigere ferie på flere områder. Først og fremmest har du mulighed for f.eks. at lave mad i sommerhuset og skal derfor ikke bruge penge på at købe dyr mad udefra. Hvis du også lejer gennem private portaler, som f.eks. Sommerhusportalen og andre hjemmesider, så kan du også spare en del, sammenlignet med hvis du går gennem et professionelt bureau. Du kan derfor få det perfekte sommerhus til billigere penge når du undgår de fordyrende mellemled.

Udforsk nye kroge i Danmark

Sidst men ikke mindst, så vil en sommerhusferie i Danmark give dig mulighed for at udforske nye kroge af landet du ikke har været i før. Dansk natur er fremragende om sommeren, og typisk også langt billigere og mere idyllisk end hvad du kan finde i udlandet. Ved at lege turist, kan du lære mere om lokal historie og kultur, udforske ukendte områder, og slappe af uden at du er nødt til at rejse langt væk. Det er gode oplevelser til en billigere pris og langt mindre besvær.

Hvis du er overbevist om at du skal tage i sommerhus næste gang du har ferie, så klik ind på f.eks. Airbnb eller andre private sommerhusportaler så du kan sammenligne priser og skabe dig et overblik over hvilke muligheder du har. Husk at tjekke lokationen, læg et budget, og sørg for at gøre hjemmearbejdet så du ikke støder på overraskelser når først du har booket et sommerhus privat.