Fremadstormende auktionsvirksomhed køber Movember Auction

Med købet af Movember Auction vil der fremover være øget fokus på kampen mod kræft, hos auktionsvirksomheden Odendo. Virksomheden har skabt et succesfuld koncept, hvor sportsklubber og velgørenhedsorganisationer kan skaffe vigtige midler, via online auktioner. Odendo overtager Movember Auction med øjeblikkelig virkning.

Odendo, der tidligere på året vandt e-handelsprisen for bedste nye e-handelsvirksomhed, har netop købt Movember Auction. Købet sker efter kort tids forhandling og til stor glæde for begge parter.

“Movember Auction og Odendo passer sammen som hånd i handske. Vi glæder os meget til at fortsætte det store arbejde, som de tidligere ejere har lagt for dagen” fortæller medstifter og landechef i Odendo Danmark, Søren Nørgård.

Et svært farvel til hjertebarnet
Movember Auction, der er stiftet af de to iværksættere Lasse Gross-Nielsen og Jonas Wojcik, er en velgørenhedsorganisation, der arbejder målrettet på, at indsamle penge til kampen mod prostata- og testikelkræft.

De to unge iværksættere lægger ikke skjul på, at det er svært at sige farvel til hjertebarnet. De er dog ikke i tvivl om at de har fundet den helt rigtige køber, der vil videreføre projektet i deres ånd.

“At sælge Movember Auction har været en svær beslutning for både Lasse og jeg. Det vigtigste for os har derfor været, at finde en køber med samme værdisæt. Det har de hos Odendo,” fortæller Jonas Wojcik og fortsætter.

“Det er en anerkendt virksomhed i branchen, der ligesom os, knokler i den gode sags tjeneste. De har et gennemsigtigt koncept med en yderst sympatisk profil, hvilket har været en helt afgørende faktor i vores beslutning om at sælge.”

De to iværksættere er allerede godt i gang med nye spændende projekter. Jonas med rådgivning af start-up virksomheder, og Lasse er i gang med et projekt inden for mødeindustrien.

Movember-ånden lever videre
Selvom Odendo nu har overtaget Movember Auction, vil konceptet stadig leve videre. Odendo ønsker nemlig, at forsætte de to iværksætteres mission.

“Vi bibeholder Movember brandet, men lader det leve videre i Odendo universet. Vi har ikke i sinde at ændre på det koncept, som Lasse og Jonas har bygget op. De har med Movember Auction haft en mission om, at skabe mere opmærksomhed omkring prostata- og testikelkræft, og det må man sige de er lykkes med. Det er helt i vores ånd og derfor ønsker vi naturligvis at videreføre deres mission”, fortæller Søren Nørgård afsluttende.

Yderligere oplysninger:
Tine Krægpøth, Int. marketingchef, Odendo, tlf: 20660007, email: tk@odendo.com
Jonas Wojcik, CEO, Startupkonsulenten, tlf: 20652455, email: jow@startupkonsulenten.dk

• Økonomi, finans

• auktion
  • goodwill
  • online auktion
  • sportsklubber
  • velgørenhed
  • movember
  • testikelkræft
  • odendo.dk
  • odendo
  • gode formål
  • e-handelsprisen
  • opkøb
  • salg
  • virksomhed

Odendo er et nyt koncept, som i sit første år har opnået store resultater. Udover succes i Danmark, har Odendo lanceret konceptet i Tyskland og Sverige, og vil i løbet af 2015 også lancere i Norge, Polen, Portugal og Spanien.

Sportsklubber og velgørenhedsorganisationer bruger Odendo til at skaffe vigtige midler til deres virke. Virksomheder donerer effekter, som sættes på auktion på platformen. Her gør forbrugeren en fantastisk handel og støtter samtidig det gode formål. Virksomhederne får en kæmpe eksponering og nye kunder til kostprisen af deres donerede produkt eller ydelse.

Tine Krægpøth

Pressekontakt International Marketingchef Marketing, PR og kommunikation 20660007