Attraktivt lån til en varmepumpe

Det er ikke første gang, at energiselskabet OK giver boligejerne mulighed for at få en varmepumpeløsning uden at skulle betale hele beløbet på én gang, men det er første gang, at man tilbyder den type lån. Over de kommende måneder, hvor kampagnen kører, kan man således tegne et lån med kun 2,95 procent i rente. Dertil er der ingen udbetaling for at komme i gang.

”Lånet giver mulighed for, at man over de næste 15 år kan betale sin varmepumpe, som man dermed ender med at eje og får god billig varme ud af,” siger Klaus Kjær, markedschef i OK.

”Vores nye finansieringsløsning henvender sig til de boligejere, som gerne vil eje et helt nyt varmeanlæg, men som ikke ønsker eller har mulighed for at betale hele beløbet på én gang,” siger Klaus Kjær og fortsætter:

”Vi vil gerne imødekomme kundernes behov, og derfor er det også vigtigt at hjælpe boligejerne på vej ved at åbne flere finansieringsløsninger, så det ikke er økonomien, som bremser valget.”

Penge at spare

Klaus Kjær vurderer, at ud fra beregninger vil der for boligejere med et gennemsnitligt olieforbrug være penge at spare hvert år ved at vælge det nye lån og opvarmningsform.

”Låneomkostningerne er kraftigt reduceret, og fordi renten er lav ligger prisen i sidste ende tæt på den egentlige kontantpris. Det betyder, at man får et spritnyt anlæg, som er ens eget efter 15 år, og for langt de fleste vil der også være besparelser at hente på varmeregningen,” siger Klaus Kjær.

Kampagneperioden, hvor man kan søge det nye lån, løber fra 1. oktober til 31. december, hvor låneaftalen skal være indgået.

I forhold til finansieringen har OK flere løsninger alt efter, om man vil eje eller lease varmepumpen eller blot betale for sit forbrug gennem en abonnementsordning.

”Ved at give vores kunder forskellige finansieringsmuligheder, giver vi dem mulighed for i højere grad at vælge en energivenlig løsning, og som virksomhed kan vi på den måde hjælpe den grønne omstilling på vej,” siger Klaus Kjær.

• Miljø, energi

• varmepumper
  • bolig

Om OK:

• OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde på Åhave Parkvej i Viby J og beskæftiger cirka 600 medarbejdere.
  • OK tæller udover moderselskabet OK også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus.
  • OK omfatter mere end 660 tankstationer, 132 vaskehaller samt 72 Truck Diesel stationer, hvor vognmænd kan tanke døgnet rundt, fordelt over hele landet.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
  • Foruden energiprodukterne sælger OK også mobiltelefoni og forsikringer.

Anne Dyrholm

Presseteam 8932 2247