Store besparelser på varmeregningen

Pressemeddelelse   •   Jun 13, 2018 10:45 CEST

Familien Bendtsen har valgt OK Nærvarme

Et par kilometer uden for Korsør bor René Bendtsen med sin hustru Michelle og parrets to børn. For knap 1½ år siden købte familien huset, som er fra 1883, og de er godt i gang med at istandsætte det. For dem er det vigtigt, at der foretages renoveringer, så boligen bliver mere energivenlig. Derfor var et led i planen blandt andet at udskifte det gamle oliefyr til en mere miljøvenlig opvarmningsform – og det har de gjort. En 16 kilowatt luft-vand varmepumpe er installeret og dimensioneret til at varme husets 200 kvadratmeter op.

”Vi har en besparelse hver måned på omkring 1000 kr., efter vi skiftede til en varmepumpeløsning fra OK,” siger René Bendtsen og fortsætter: Da vi havde oliefyr, havde vi en varmeudgift på cirka 2.500 kr. pr. måned. I dag betaler vi omkring 1.500 kr. om måneden til konceptet OK Nærvarme, hvor vi betaler for det antal kWh, som varmepumpen tager for at varme huset op,” siger René Bendtsen.

”Vi fik både den varmeløsning, vi helst ville have, sammen med en økonomisk løsning, som giver rigtig god mening for os,” siger han.

Nyt koncept passede perfekt ind

På baggrund af René Bendtsens kendskab til energiselskabet OK var der ikke tvivl i forhold til, hvor man ønskede at bestille sin nye varmeløsning.

”OK er en virksomhed, min familie altid har handlet hos. Vi ved, hvad OK står for og føler en god tryghed ved at handle hos dem, og vi sætter pris på den service, der kendetegner OK,” siger René Bendtsen.

Dog kom OK’s nye koncept ”OK Nærvarme” på det helt rigtige tidspunkt for familien, der ellers havde ventet med at udskifte det gamle oliefyr.

OK Nærvarme betyder, at man kun betaler for det antal kWh, som varmepumpen aftager, og det passer godt til familiens nuværende situation.

”Det, at vi kunne vælge kun at betale for den varme, vi bruger, og ikke skulle have andet end et startgebyr op af lommen, før vi kunne komme i gang, var en god løsning for os og passer os rigtig fint i den nuværende situation med andre projekter i huset,” siger René Bendtsen.

Bedre indeklima

Efter familien har fået skiftet oliefyret ud med en varmepumpe, oplever de en ændring i indeklimaet.

”Luften i huset er bedre, og vi har fået et væsentligt bedre indeklima. Det virker som om, at der er en mere jævn varme,” siger René Bendtsen.

Fremover vil familien også prioritere de energivenlige løsninger.

”Vi har blandt andet planer om at udskifte vinduerne og om nogle år måske få solceller på taget,” siger René Bendtsen til slut.

Om OK:

• OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde på Åhave Parkvej i Viby J og beskæftiger cirka 600 medarbejdere.
  • OK tæller udover moderselskabet OK også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus.
  • OK omfatter mere end 660 tankstationer, 132 vaskehaller samt 72 Truck Diesel stationer, hvor vognmænd kan tanke døgnet rundt, fordelt over hele landet.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
  • Foruden energiprodukterne sælger OK også mobiltelefoni og forsikringer.