Berøringsfri vandhaner øger hygiejnen i det private hjem og i det offentlige rum.

Berøringsfri vandhaner for maksimal hygiejne

Vira og bakterier – hver enkelt person er udsat for en bred vifte af patogene hver dag. Hvis disse kommer ind i kroppen via næse, mund eller øjne, kan de føre til infektioner. Den enkleste og mest effektive beskyttelse: regelmæssig og grundig håndvask. Berøringsfri armaturer, som de moderne automatiske vandhaner til de private, offentlige og semioffentlige sektorer fra Oras, forbedrersikkerheden og sikrer maksimal hygiejne.

Omkring 80 procent af alle smitsomme sygdomme overføres via hænderne, som vi - bevidst eller ubevidst - rører vores ansigt med i gennemsnit 16 gange i timen. * Korrekt håndhygiejne kan således reducere risikoen for selv at absorbere patogene via slimhinder eller give dem videre til andre. Hænderne rengøres omhyggeligt i ca. 30 sekunder, sæbes godt ind, og skylles med rent vand. Den store fordel ved berøringsfri armaturer: Da vandstrømmen aktiveres via sensorstyring, er ingen hudkontakt nødvendig. Dette reducerer risikoen for at overføre bakterier eller vira fra hænderne til overfladen af armaturet. Overfladen forbliver stort set fri for dryppende vand fra hænderne og forbliver derfor hygiejnisk ren i lang tid.

Hygiejne og komfort i (semi-)offentlige rum

Der gælder særlige standarder og retningslinjer i sundhedsfaciliteter, såsom lægepraksis eller plejehjem. Her sikrer berøringsfri armaturer maksimal hygiejne og sikker adgang til vandet. Dette bør dog også gælde til enhver tid i andre (semi-)offentlige områder - såsom skoler, kontorer, hoteller, restauranter eller biografer. Hvor mange mennesker mødes, er antallet af vira og bakterier naturligvis også større. Det er derfor vigtigt med passende hygiejneforanstaltninger. Berøringsfri vandhaner såsom Oras Electra eller Oras Medipro forhindrer transmission af patogene og samtidig sikrer maksimal komfort. Sensoren reagerer præcist på brugerens hænder. Ingen del af armaturet behøver at blive rørt, og vandet starter og stopper automatisk ved en forudindstillet temperatur. Temperaturen kan også styres og justeres nemt.

Berøringsfri i den private håndvask

I lyset af den demografiske udvikling i Danmark er aspekter som sikkerhed, komfort og tilgængelighed i private badeværelser fortsat et centralt spørgsmål. Berøringsfri armaturer, såsom Oras Inspera er også overbevisende her takket være deres intuitive brug - og det på tværs af generationer. Børn forstår funktionen med det samme, og ældre mennesker er også tilfredse med den enkle betjening af armaturet. Uanset faktorer som vanddråber, lysrefleksioner eller reflekterende overflader registrerer sensoren med autofokus pålideligt håndens position for at stoppe eller starte vandet. Takket være den forindstillede temperatur er brugen af vand altid behageligt og sikkert.

*Kilde: Study on hand hygiene by SRH Heidelberg, 2018.

Tags

Oras Group er en stærk europæisk leverandør af sanitetsartikler: markedsleder i Norden og førende i det kontinentale Europa. Virksomhedens mission er, at gøre brugen af vand let på en bæredygtig måde – visionen er, at blive europæisk markedsleder på avancerede sanitetsartikler. Oras Group har to stærke brands, Oras og Hansa. Hovedkontoret ligger i Rauma, Finland, og virksomheden har tre fabrikker: Kralovice (Tjekkiet), Olesno (Polen) og Rauma (Finland). Oras Group har 1.400 ansatte fordelt på 20 lande. Oras Group er ejet af Oras Invest, et familieejet selskab.