PayEx genomför organisationsförändring

PayEx avser att genomföra en omorganisation vilket  idag har kommunicerats till medarbetarna. Förändringen skapar tydligare roller och ansvar och är en anpassning till utvecklingen inom våra olika verksamhetsområden. I samband med omorganisationen och relaterad effektivisering kan  totalt ca 30 tjänster från företaget komma att försvinna, varav ca 20 i Visby och resterande övervägande i Oslo.

PayEx har idag till medarbetarna kommunicerat detaljerna i en tidigare aviserad organisationsförändring. Den nya organisationen skapar snabbare beslutsvägar genom en plattare struktur med tydligare roller och ansvarsområden. Organisationen är utformad för att på bästa sätt stödja nuläget i verksamheten och förväntade tillväxtområden.

I samband med organisationsförändringen kommer strukturer och arbetssätt vidareutvecklas. Ett 30-tal tjänster kan komma att upphöra.  Förhandlingarna med fackliga organisationer pågår och vissa detaljer kan därför inte kommuniceras i nuläget.

PayEx verksamhet växer på samtliga marknader och inom samtliga affärsområden och vi ser fortsatt en attraktiv tillväxtpotential för 2012.

PayEx kommer att hålla en presskonferens idag kl 15 i Visby i våra lokaler på  Hästgatan 4 (Rum Fårö)

För mer information kontakta:

Jonas Lagerstedt, VD och Koncernchef

Jonas.lagerstedt@payex.com

PayEx är en privatägd koncern inom den finansiella sektorn med huvudkontor på Gotland, Sverige. Koncernen omfattar ett flertal bolag med drygt 600 medarbetare i fyra länder. PayEx erbjuder betallösningar för internet-, mobil- och fysisk handel samt administrativa tjänster inom fakturering, reskontrahantering och inkasso. PayEx erbjuder även finansiella tjänster som factoring och delbetalning. Läs mer på payex.com

Pressekontakt Vice President, Sales & Marketing +46 70 314 37 37