Ruters billettapp en suksess etter få dager - PayEx står bak betalingen

Etter bare 2 dager overgikk appen målsettingen da 20 000 hadde lastet ned Ruters nye app for enkeltbilletter, RuterBillett. Allerede dag 2 ble det løst inn over 2000 billetter. Dette er tall PayEx har fått lov av Ruter til å gå ut med. Betalingsleverandøren PayEx, som også er leverandør av betalingen for NSB sin billettapp, sørger for betalingen i den nye RuterBillett appen. Reisende til Ruter kan velge å laste ned en app og betaler med kredittkort og mottar billetten direkte på telefonen.

Det var mandag 17. desember at Ruter sin app RuterBillett ble sluppet og allerede har tusentalls benyttet seg av tjenesten.

PayEx har i flere år levert betalingsløsninger for å betale med og på mobilen, men det er spesielt  nå med alle ”smarttelefonene” der ute at markedet for betaling med mobiltelefonen virkelig åpner seg. 2013 blir antagelig året der vi blir vant til å kunne betale når vi vil og hvor vi vil kun med bruk av mobiltelefonen, spesielt for billetter og medieinnhold. Dette ser vi av det våre kunder og samarbeidspartnere nå planlegger. I tillegg til NSB og Ruter i Norge har vi også nettopp inngått et samarbeid med Stockholms Lokaltrafikk (SL). Og jeg må nevne at vi leverer betalingsløsninger til flere av de største aktørene og leverandører i mediebransjen, i Norge og Norden for øvrig. Det som er spesielt gledelig med å få levere betalingsløsninger til kunder som NSB og Ruter er at deres suksess beviser at dette er noe sluttbrukerne faktisk ønsker og at de kan glede seg over en enklere hverdag. Dette er en fin belønning for alle i PayEx etter flere år med store investeringer og hardt arbeid for å levere stabile gode betalingsløsninger sier Øystein J. Barra, Regional Sales Manager i PayEx.

Les mer om appen og løsningen til Ruter: http://ruter.no/no/billetter/mobilbillett/

NSB sin app også suksess

Som PayEx  gikk ut med før i år leverer vi også betalingen som ligger bak NSB sin app for kjøp og betaling av billetter. Denne kan også regnes som en suksess. Etter 2 måneder hadde halvparten av NSB sine periodebillettbrukere, 280 000 personer, erstattet sitt reisekort med billettappen.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Øystein J. Barra, Regional Sales Manager PayEx
+47 47 48 36 79, oyb@payex.com

Louise Gauffin, Nordisk Markedssjef PayEx
+46 (0)73 -355 35 55, louise.gauffin@payex.com

PayEx er et privateid konsern med hovedkontor på Gotland. Konsernet omfatter flere selskap med om lag 500 medarbeider i fire land: Sverige, Norge, Danmark og Finland. PayEx tilbyr betalingsløsninger for Internett, mobil- og fysisk handel samt administrative tjenester innen fakturering, reskontrohåndtering og inkasso. PayEx tilbyr også finansielle tjenester som factoring, avbetaling og lån.

Pressekontakt Vice President, Sales & Marketing +46 70 314 37 37