Garbo & Friends bag munter tapetkollektion til børn

Photowall præsenterer børnekollektionen Tiny Heroes – skabt af det svenske designstudio Garbo & Friends. Kollektionen består af tre tidløse mønstre, hvor hvert motiv fortæller en historie.

Siden 2011 har Garbo & Friends formgivet kvalitetsprodukter til børnefamilier. I tapetkollektionen Tiny Heroes er deres klassiske mønstre Mares , Fauna og Bows tilpasset til væggen med det formål at give hjemmet en varm helhedsfølelse.

Mønstrene i kollektionen er inspireret af dyr og natur, og alle illustrationer har hver deres historie.

– Designprocessen begynder med flere ugers overvejelser, hvor jeg sammenfatter oplevelser og inspiration til et koncept. Ud fra dette skriver jeg oftest en historie, som senere bliver udgangspunktet for mønstret, og som til sidst er det, der kommunikeres visuelt, fortæller Susann Karlsson Nemirovsky, der er stifter af – og designer hos – Garbo & Friends

Detvar på en vandretur i de svenske skove, at farvernefrarønog løv ikombinationmedskovensdyrgav mig inspirationtilmønstret Fauna. Mønstret Mares er en hyldest til havet, som fortæller om at opleve havlivet for første gang med alle dets klare farver og fantastiske vanddyr. I det tredje mønster, Bows, afspejler de muntre sløjfer i matte farver børns livlige fantasi og glæde.

Et tydeligt fokus i samarbejdet har været funktion og holdbarhed, hvilket Tiny Heroes-kollektionen opnår gennem det tidløse design, som passer ind i alle hjem. Det, der er klassisk og tidløst, bliver naturligt holdbart, og derfor har fokus ligget på kvalitet, materialevalg samt sobre farver.

Garbo & Friends føltes som et naturligt valg, da Photowall skulle lancere en ny børnekollektion, fordi de ligesom os brænder for design og kvalitet. Målgruppen for Tiny Heroes er primært børnefamilier rundt omkring i verden, men tapeterne passer også i en entré i en storbylejlighed eller i et sommerhus på landet, siger Amber Johnson, der er produkt- og designansvarlig hos Photowall.

Tiny Heroes fås kun hos Photowall og består af tre mønstre i forskellige farvekombinationer. Motiverne kan bestilles som måltilpasset tapet for 324 kr. pr. kvadratmeter.

• Design

• fototapeter
  • fondtapet
  • photowall
  • barn
  • interiør design
  • tapet
  • tapeter

Photowall er i dag Nordens førende fototapetfirma og tilbyder et bredt udvalg af vægdekorationer efter mål: fototapeter, designtapeter og lærredsprint. Alle produkter fremstilles på fabrikken i Skarpnäck uden for Stockholm og sendes herefter ud til hele verden. Photowall brænder for design og kvalitet og er konstant på jagt efter nye, spændende designsamarbejder.

Maria Gromova

Pressekontakt PR & Social Media Manager +46702720302