Ny underdirektør for investeringer i PKA

Michael Flycht vender retur til PKA efter fem års fravær. Den 1. februar 2018 tiltræder han som underdirektør for investeringer med direkte ansvar for børsnoterede aktier, kredit og absolut afkast.

Michael Flycht tiltræder den 1. februar 2018 som underdirektør for investeringer i PKA med direkte ansvar for børsnoterede aktier, kredit og absolut afkast.

”Vi ser meget frem til at få Michael tilbage i PKA. Vi ved, hvad han står for fra årene i PKA – innovativ, engageret og faglig meget stærk, hvilket tiden i P+ kun har styrket yderligere. Endvidere er Michael en vellidt og respekteret person, som vil kunne udvikle nye investeringsområder i PKA og bidrage til fortsatte gode investeringsresultater fremover,” siger investeringsdirektør i PKA, Michael Nellemann Pedersen.

I 2012 sagde Michael Flycht farvel og tak for 10 år i PKA og jobbet som porteføljemanager i PKA’s investeringsafdeling. Karrieren skulle fortsættes i P+, administrationsselskabet for pensionskasserne DIP og JØP som head of derivatives, hvor han indtog en central rolle med fokus på udvikling af investeringsområdet og de seneste år også som medlem af virksomhedens ledergruppe.

”Jeg har haft en spændende tid i P+, men jeg ser meget frem til at starte i PKA og bidrage til, at PKA kan fastholde sin stærke position på pensionsmarkedet med stor fokus på gode afkast og risikospredning for at sikre medlemmerne høje og stabile pensioner” siger PKA's kommende underdirektør, Michael Flycht.

PKA har en samlet formue på 250 mia. kr. og administrerer pensioner for tre pensionskasser inden for social- og sundhedsområdet. PKA har 300.000 medlemmer, som er sikret pensionsordning via overenskomster, og selvstændige eller privatansatte uden for overenskomst kan også blive medlem i PKA.