Perfekt finish med Cat 259D - Pon Equipment

Joni Manpower udfører større og mindre entreprenøropgaver. Herunder også en del  jordarbejde og anlæggelse af græsplæner. Og det er specielt her købet af en ny Cat 259D kommer ind i billedet.

- Vinteren er lige om hjørnet, så her og nu skal jeg bruge den til at  rydde sne og sprede salt, men ellers bliver det i forbindelse med jordarbejde og særligt anlæg af græsplæner, jeg vil komme til at få glæde af den, siger indehaver Jonas Nielsen fra Joni Manpower.

Fladetrykket er vigtigt
Jonas Nielsen har været selvstændig siden 2001, og har en klar mening om, hvad en maskine til netop denne type af opgaver, skal kunne.

- Den skal være nem at komme rundt med, og det meget lille fladetryk, som Cat´en har, gør, at den skåner underlaget, og det er vigtigt, når man anlægger græsplæner og laver tilsåninger. Det giver en perfekt finish, lyder det fra Jonas Nielsen.

Den første Cat
Som standard leveres Cat 259D med luftaffjedret sæde med integrerede joysticks, men maskinen til Joni Manpower er ydermere forsynet med aircondition, High Flow og en Cat Power Rake.

- Da jeg stod og skulle til at have en ny maskine, var jeg i tvivl om, hvad jeg skulle vælge. Men en kollega overbeviste mig om, at jeg skulle prøve en Cat. Og da sælgeren rykkede hurtigt ud og gav mig en rigtig god behandling, var jeg klar til at købe min første Cat, siger Jonas Nielsen.

• Jordbrug, landbrug, fiskeri

• pon cat