Fornyet energi med zoneterapi

Bliv uddannet zoneterapeut i Aalborg

Den kinesiske medicins alternative behandlinger har spredt sig vidt og bredt til resten af verden. Sammen med akupunktur er zoneterapi blevet en af de mere kendte alternative behandlinger i Danmark. Derfor skal du heller ikke helt til Kina for at blive uddannet, du kan nemlig tage en Zoneterapeut-uddannelse i Aalborg. Zoneterapiens tradition er ca. 5000 år gammel, og er en behandlingsform, der benyttes til både behandling og forebyggelse af dårligdomme for mennesker i alle aldre. Man behøver ikke have helbredsproblemer for at benytte zoneterapi, da der, som før nævnt, også er mange mennesker, der bruger det til at forebygge eller alene til at vedligeholde en i forvejen god sundhedstilstand.

Kort om zoneterapi

Generelt i den kinesiske medicintradition arbejder man med kroppen og sjælens forbundethed og hermed, hvordan følelser og organer konstant påvirker hinanden. Dette syn giver mulighed for både at arbejde med din følelsesmæssige og fysiske tilstand. I zoneterapi arbejdes der ud fra teorien om, at man under fødderne har et kort over sin krop, der er delt op i det, der kaldes reflekszoner. Hvert af dine organer eller hver del af din krop hænger altså sammen med et punkt eller en reflekszone under dine fødder, og hvis du er øm i en af reflekszonerne, kan det betyde en ubalance i det organ eller den del af kroppen, punktet hænger sammen med. Behandlingen består så i at massere eller trykke på de forskellige reflekszoner, så man kan genoprette en balance i kroppens organer og væv. Bedringen sker i denne afbalancering, og behandlingen medfører derudover også en udrensning i kroppen.

Tag en videreuddannelse og bliv zoneterapeut

Zoneterapeutuddannelsen i Aalborg giver dig redskaber til at få en sundere og gladere livsstil, samt en bred forståelse for kroppen og vigtige behandlingsmetoder set fra en zoneterapeutisk vinkel. Du lærer om ”det hele menneske”, der er en essentiel del af zoneterapiens behandlingsgrundlag.

På uddannelsen får du både mange timers praktisk og teoretisk zoneterapeutisk undervisning, hvor du selv skal stå klar til at være prøvekanin. Udover undervisning i praktisk og teoretisk zoneterapi, vil du modtage undervisning i bl.a.

• Psykologi og spiritualitet
  • Markedsføring og iværksætteri
  • Kost og urtemedicin
  • Chi Gong og Tai Chi
  • Biopati med mere.

Alt i alt får du en grundig indførsel i de vigtigste dele af zoneterapien og andre teorier, den hænger uløseligt sammen med. Zoneterapeutuddannelsen giver en Registreret Alternativ Behandler (RAB) zoneterapiuddannelse og strækker sig over et 2-årigt forløb.

Undervisningen vil foregå på Dansk Institut for Zoneterapi i Aalborg, der er beliggende i Hjulmagerhuset på Hjulmagervej 3. Her modtager du en ugentlig holdundervisning, der typisk vil ligge i aftentimerne. Derudover forventes det, at du sætter 3 weekender af igennem forløbet til mere tidskrævende undervisning. Skolen ledes af Sanne Andersen, der også står for det meste af undervisningen. Sanne Andersen har mange års erfaring med zoneterapi og en del andre områder inden for alternativ behandling, har haft egen klinik siden 2000, og hun har været skoleleder for Zoneterapeutskolen i Nordjylland i tiden 2003-2010.