Dette skal du være opmærksom på, når du skal flytte

Dette skal du være opmærksom på, når du skal flytte

Når du skal flytte er der mange ting, du skal være opmærksom på i processen. Uanset om du flytter hjemmefra for første gang, eller bare flytter til et nyt sted, så kan det være uoverskueligt at holde overblikket.

Her får du en liste over de vigtigste ting, du skal huske, når du flytter:

• Oplys det offentlige om din flytning på borger.dk
  • Skift læge, hvis du flytter mere end 15 km væk fra tidligere bopæl.
  • Aflæs el-, vand- og varmeforbrug.
  • Tjek og opdater dine forsikringer
  • Bestil en flyttebil i god tid

Få hjælp med flytningen af et professionelt flyttefirma

Det at flytte er et stort projekt, der ofte er forbundet med en del følelser, da du ved flytning starter et helt nyt kapitel i livet og flytter væk fra mange gamle minder. Derfor skal du spørge et par gode venner eller familiemedlemmer, om de har lyst til at bakke dig op og måske tage et par kasser. Derudover er det en rigtig god ide at overveje de mange fordele ved at få hjælp af et professionelt flyttefirma under flytningen.

Mærk fordelene ved at bruge et flyttefirma

Fordelene er mange, men først og fremmest er det især nemt for dig, der skal flytte, at få andre til at bære det tunge læs for dig. Du skal stadigvæk have overblikket og styr på, hvad der må løftes hvordan, og hvor det skal stå henne i din nye bolig, men du slipper for en stor del af det tunge løftearbejde.

Derudover er det langt mindre stressfyldt og nemmere at bevare overblikket i en situation, hvor du sikkert allerede er presset af en hel del følelser.

Du har også mulighed for møbelopbevaring undervejs i din flytning. Her kan du få dine ejendele opbevaret på eksempelvis et lagerhotel, imens du kommer på plads eller i en længerevarende periode, hvis du f.eks. flytter til udlandet og først får brug for disse møbler senere.