TUI Denmark

20.000 danskere har givet vinterrejsen karakter: Kap Verde er vinterens bedste rejsemål

Pressemeddelelse   •   Feb 11, 2014 11:32 CET

Rejsebranchens vintersæson er på sit højeste, og lige nu er mange danskere fløjet sydpå for at tilbringe skolernes vinterferie i sol og varme. 20.000 Star Tour kunder har allerede afgivet karakter på deres vinterrejse, og den klare vinder er – Kap Verde.

- De sidste tre vintre har Mexico indtaget en stor førsteplads over vinterrejsemål med bedste kundekarakter. I år er både Mexico og Thailand blevet overhalet indenom af Kap Verde og Dubai. For begges vedkommende skyldes det primært tre ting, nemlig kort flyvetid, sikker sol og meget høj standard på hotellerne, mener Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

1: Boavista, Kap Verde

2: Dubai. Forenede Emirater

3: Cancun, Mexico

4: Phuket, Thailand

5: Lanzarote, Spanien

Denne vinter sender Star Tour knapt 12.000 danskere til Kap Verde, og det er det hidtil højeste antal kunder på en sæson.

- Vi sender omkring 20 procent flere end først beregnet til Kap Verde denne vinter, og det skyldes bl.a. at Egypten var lukket ned første halvdel af vintersæsonen. Vi oplever generelt stigende efterspørgsel på Kap Verde og Dubai, som begge egner sig til dem, der kun har en uges ferie til rådighed, og som vil være sikre på varme, fortæller Stig Elling.

Fotos fra Kap Verde kan downloades her:

For flere informationer, kontakt venligst: Stig Elling, salgsdirektør, Star Tour. Tlf.: 20 90 24 13

Star Tour A/S er Danmarks største charterrejsearrangør med en markedsandel i 2012 på 28 %. Star Tour er en del af TUI Nordic. TUI Nordic tilbyder charterrejser fra Danmark, Sverige, Norge, og Finland. Hovedarrangøren er Star Tour/Fritidsresor/Finnmatkat, Nordens største rejsearrangør. TUI Nordic indgår i Europas ledende rejsekoncern indenfor ferierejser, TUI Travel PLC med ca.30 millioner kunder årligt.

Følg os på Facebook, YouTube og Instagram