Tura Scandinavia AB

290 CARBON FIBER SERIE

Pressemeddelelse   •   Feb 13, 2013 15:45 CET

Manfrotto 290 Carbon, et alsidigt letvægts stativ – der følger fotografen på rejsen fra hobby til passion.

Manfrotto har for nylig lanceret 290 Carbon – en ny familie carbon fiber stativer designet til at tilfredsstille passionerede nye fotografers behov efterhånden som de bliver dygtigere, mere kreative og krævende.

På det niveau hvor de ikke længere er begyndere, men ikke, eller endnu ikke, tjener til dagen og vejen via fotografering, har det altid været svært at finde tilbehør og udstyr, der giver den rette balance mellem ydeevne, funktionalitet og alsidighed: et billigt ”begynder stativ” er for ustabilt og kan ikke opgraderes, mens et professionelt stativ måske har for mange funktioner og muligheder og samtidig kan være en for stor investering. 290 Carbon serien udfylder præcis hullet i midten og understøtter den spirende fotograf på vejen fra hobby til passion… eller fra besættelse til profession.

Spektakulære rejser til fjerntliggende steder er ofte det der får folk til at tage fotografering mere eriøst, men det er notorisk vanskeligt at finde et stativ, der er kompakt og let nok til rejsebrug, men som stadigvæk er stabilt nok til virkelig at hjælpe, når man når frem til rejsemålet.

Letvægt, kompakt og transportabelt, uden at miste kamerastabilitet

290 Carbon serien er med dedikerede rejsefotografer in mente, designet til at være let at transportere. 290s er lille når den er foldet sammen, og samtidig både let og meget stabil når den er foldet ud.

Til 290 Carbon, har Manfrotto udviklet en ny generation Carbon rør, et innovativt composite rør der trækker på Manfrotto’s professionelle erfaringer. Mange producenter anvender blandingsmaterialer i de produkter der sælges som Carbon ofte er der tale om glasfiber som er et let og billigt materiale men uden de egenskaber der kræves for at fremstille et godt stativ. Manfrotto anvender enten 100 % carbon eller materialer med samme egenskaber hvad angår styrke og stabilitet. I 290 Carbon serien består benene af 80 % Carbon og 20 % Basalt. Fibrene i røret har optimeret vinkling for at give vedvarende fordele i vridnings/bøjnings stivhed og stabilitet sammenlignet med ben fremstillet af aluminium; fordele der forståeligt nok har gjort carbon fiber stativer meget populære blandt både professionelle og entusiastiske amatørerfotografer.

Et stativ skal være alsidigt og kunne tilpasses til alle fotografiske stilarter og situationer

Efterhånden som man udvikler sig som fotograf og begynder at eksperimentere med udfordrende genrer som makro, arkitektur, portræt, sport og natur fotografering, finder man ud af, at hver stilart stiller nye og meget specifikke krav til dit kamera og stativ-udstyr,stativer, som syntes ideel til at begynde med, kan hurtigt blive begrænsende. Det gælder ikke 290 Carbon, selv kit stativerne har udskiftelige hoveder, så et 290 Carbon stativ kan tilpasse sig fotografens krav og kan optimeres og tilpasses enhver fotografisk stilart.

Holdbart og bygget til hårdt brug, uden at miste styrke eller ydelse med tiden.

290 Carbon serien er bygget til at kunne holde: solide og stærke aluminium benlåse med justerbar låsestyrke som kan efterspændes for at sikre stabilitet og pålidelighed trods mange års brug. Og med robust aluminium støbegods, er det så godt som sikkert, at det vil overleve det kamera, det er købt til at bære.

Kreativ og fleksibel, med frihed til at vælge position

Manfrotto har sikret at 290 Carbon giver fotografen fleksibilitet til at vælge position og friheden til at udtrykke kreative ideer fuldt ud. De Italienske designere har møjsommeligt finjusteret 290 Carbon stativernes konstruktion og egenskaber for at give en god laveste- og største arbejdshøjde og hurtig justering af benvinkel, så man kan fotografere hvor der er meget lidt plads, fra højt eller lavt optagepunkt, men altid med solid støtte der giver skarpe billeder og som giver fotografen mulighed for at træde tilbage fra kameraet og give sig tid til at komponere det perfekte billede.

Præcis muligheder nok

Manfrotto 290 Carbon serien inkluderer et stativ uden hoved, et et-ben stativ og et lille udvalg af ”klar til brug” sæt med stativ og hoved, inddelt i to størrelser: den mere stabile 294 model har større rør diameter i benene og 3-sektions ben for ekstra stivhed og vibrationsdæmpning, mens den mere kompakte 293 model har smallere rør og 4-sektions ben så det foldes til en mere kompakt størrelse.
Der er lige netop valgmuligheder nok til at du kan få noget der svarer til dit behov nu og i en overskuelig fremtid.

290 Carbon er den ideelle stativ serie til fotografaspiranter der er opsat på at udvikle sig, og forbedre deres teknik. Det er en stativserie, der kan følge dem flere trin op af stigen hvad angår fotografiske evner, og som kan assistere dem med at gøre en hobby til en seriøs passion, og hvem ved, måske
ultimativt en givtig profession!

Mere information om 290 Carbon serien: kontakt dk@turascandinavia.com eller se online Manfrotto.com

Tura Scandinavia AB er en ledende nordisk distributør af tilbehør indenfor lyd & billede, data, foto & video, gaming, hjem & fritid, mobil og gps. Vores filosofi er et bredt sortiment, stærke varemærker og hurtig leverance. Virksomheden blev grundlagt i Göteborg i 1976 og driver i dag virksomhed i Sverige, Danmark, Finland og Norge. Hovedkontoret ligger i Kungsbacka og logistikcentret i Nässjö, Sverige. I alt arbejder 135 personer i Tura Scandinavia AB som omsætter for lige under en milliard svenske kroner. Vores vision er at være den bedste og mest inspirerende partner for vores kunder.