Skyscanner

5 bud på populære homodestinationer

Pressemeddelelse   •   Jun 22, 2011 09:10 CEST

Homoseksuelle går efter rejsemål, der er homovenlige. Og heldigvis vil flere og flere destinationer være med om buddet. Her er flysøgesiden Skyscanners bud på 5 af de bedste og mest populære homodestinationer.

Når bøsser og lesbiske rejser, går efter de samme ting, som alle andre – sol, afslapning, kultur, oplevelser, shopping og så videre. Men derudover er det af stor betydning, at destinationen er homovenlig. Det giver ferien en ekstra dimension, når man færdes i frisind og tolerance – og kan finde aktiviteter og miljøer, der matcher ens interesser. Europas førende rejsesøgemaskine Skyscanner giver 5 bud på nogle af de mest populære homodestinationer

Storbyferie i Prag

Prag er en af Europas smukkeste byer med en fantastisk arkitektur, hyggelige brostensbelagte gader, shoppingmuligheder i verdensklasse og masser af historie, kunst og kultur – alt, hvad man kan ønske sig af en storbyferie. Samtidig er Prag en meget frisindet by, der kan byde på et af de mest spændende og pulserende homomiljøer i Europa. Byen er derfor en oplagt destination for alle bøsser med appetit på livet og hang til skønhed, fest, farver og kulturelle oplevelser. Fly til Prag fås fra 800 kroner.

Atlanta – høj intensitet over there

Atlanta er i de senere år blevet en populær by for homoseksuelle både som bo- og feriested, og med sine mange barer, foreninger og fællesskaber for homoseksuelle slår Atlanta fast, at homoseksualitet ikke kun er accepteret i byer som New York og San Francisco. Midtown er en af Atlantas mest hippe bydele. Den har mere end 1.000 livsstilsbutikker og et fantastisk udvalg af natklubber, vinbarer og eksklusive restauranter. I Phipps Plaza, der er Atlantas lækreste indkøbscenter, finder man byens bedste butikker under et tag, fx Tiffany & Co, Juicy Couture, Gucci, Versace, Armani og BOSS. Phipps Plaza har gavmilde åbningstider for en powershopper og et af byens mest populære gå ud-steder, Tavern at Phipps. Så det er det oplagte sted at slutte en skøn dag.

Lige nu er det ekstra attraktivt at rejse til USA, da dollarkursen er historisk lav og flybilletter til Atlanta billige.

Pride Festival i London

London er pr. tradition en af danskernes helt store favoritdestinationer – uanset om man er straight, homo, single, i parforhold eller rejser som familie. Men London er også kendt for at være homovenlig og have et helt unikt homomiljø. I år er ingen undtagelse, når der holdes Pride London Festival i perioden 24. juni - 3. juli, med den store parade lørdag den 2/7. I år lyder startskuddet til paraden kl. 13 fra Broadcasting House på toppen af Regent Street. Paraden svinger rundt om Piccadilly til Trafalgar Square, hvor der vil være et gigantisk miks af events. Og i Soho er gaderne lukket for trafik, så alle kan deltage i de fedeste street parties uden at blive forstyrret af biler. På Skyscanner.dk findes et stort udvalg af billige flybilletter til London.

Ferie down under

Også Australien kan byde på fine homosteder. Ud over Sydney, der tidligere er blevet kåret som verdens mest homovenlige, kan Australien bl.a. også byde på stedet Turtle Cove Beach Resort i Queensland. Stedet er udelukkende et voksensted for bøsser og lesbiske, med den skønneste beliggenhed midt i det tropiske Australien. Trænger man til at slappe af, ejer Turtle Cove sin egen eksklusive strand, hvor man kan nyde solen og en gang afslappende massage. Men stranden kan også bruges til at snorkle og scuba dive. Trænger man i stedet til de vildeste naturoplevelser, kan man tage med på ture ind i den nærliggende regnskov. Flybilletter til Australien fås fra omkring 6.500 kroner

København

Det britiske livsstilsmagasin Monocle har netop kåret København som en af verdens 3 bedste storbyer, og i år er det samtidig 40 år siden, at Bøssernes Befrielses Front råbte de første slagord gennem Københavns gader. København byder på store oplevelser både dag og nat og har noget for enhver smag: kulturelle tilbud, restauranter, shoppingmuligheder, barer og natteliv. Derudover hører København absolut til blandt eliten af ”gay-friendly” destinationer. Det er en storby, der er berømt for sin afslappede indstilling og atmosfære og for sit helt særlige homomiljø. I løbet af året er der flere store homo-arrangementer, men den største er dog Copenhagen Pride, der i år kan opleves fra 17.-21. august. Der vil være kunstudstillinger, filmpræsentationer, konferencer og debatter, fester og sidst, men ikke mindst – den store, fyrige og festlige Gay Parade igennem byen, med afslutning på Rådhuspladsen. Med masser af billige flybilletter til København er der ingen undskyldning for ikke at deltage i Danmarks ultimative livsstils- og byfest, Copenhagen Pride.

Om Skyscanner
Skyscanner er en rejsesøgemaskine, der sammenligner priser på flyrejser hos mere end 600 flyselskaber samt priser på billeje, hotel, rejsetilbud og ferier.

Følg Skyscanner på Twitter og Facebook

Om Skyscanner.dk