Vækstfonden

500 sjællandske virksomheder har fået finansiering fra Vækstfonden

Pressemeddelelse   •   Sep 25, 2014 14:54 CEST

Helt nye tal viser, at Vækstfonden siden 1992 har medfinansieret 471 virksomheder i Region Sjælland for et samlet lånebeløb på 737 mio. kr. Beregninger fra CBS viser, at hver gang Vækstfonden har finansieret virksomheder for 1 mio. kr., har virksomhederne i gennemsnit skabt tre nye arbejdspladser over en 5-årig periode.

Vækstfonden er relativt velrepræsenteret på Sjælland

Region Sjælland står for 9 pct. af det antal virksomheder, Vækstfonden har medfinansieret siden 1992. Til sammenligning står regionen for 10 pct. af BNP. Vækstfonden vil gerne hjælpe endnu flere. Se grafik med den regionale fordeling og branchefordeling.

Gratis informationsmøde i Roskilde den 1. oktober

Vækstfonden har 6 mia. kr. til små og mellemstore virksomheder. Så har du planer om at udvikle din virksomhed eller købe en ny, og kræver det mere finansiering, end din bank kan komme med? Så kan et lån eller en kaution fra Vækstfonden være løsningen.

På mødet på Scandic Hotel i Roskilde den 1. oktober kan du høre mere om dine muligheder for at få finansiering. Du kan også møde CEO Søren Halskov Nissen fra Drivr samt kreativ direktør Troels Seidenfaden og direktør Jonas Sverdrup-Jensen fra Seidenfaden Design Copenhagen, som allerede har fået hjælp fra Vækstfonden.

Vækstfonden er en statslig finansieringsfond, der medvirker til at skabe flere nye vækstvirksomheder ved at stille kapital og kompetencer til rådighed. I samarbejde med private investorer har fonden siden 1992 medfinansieret vækst i over 5.000 virksomheder for et samlet tilsagn på mere end 12 mia. kr. Vækstfonden investerer med egenkapital i partnerskab med private investorer og finansierer med lån og kautioner i samarbejde med danske finansieringsinstitutter. De virksomheder vi har medfinansieret siden 1992 havde i 2013 tilsammen mere end 33.000 ansatte.