Dynatrace

73% af virksomhederne frygter cloud-udbydere skjuler performance problemer

Pressemeddelelse   •   Maj 02, 2014 12:28 CEST

Compuware undersøgelsen afslører at 79% af it- fagfolk mener Cloud performance sikkerheden mangler

København den 2. maj, 2014 - Compuware Corporation (Nasdaq: CPWR), som leverer en ny generation af ’analyse af applikationens ydeevne’ Application Performance Management (APM), har offentliggjort resultaterne af en global undersøgelse af 740 ledende it-medarbejderes bekymringer om cloud computing. Download den komplette oversigtsrapport her.

Undersøgelsen, som blev gennemført af den uafhængige forskning og konsulentvirksomhed Research In Action fandt, at størstedelen af it-professionelle (79 %) mener, at typiske (SLA) aftaler, der er bygget op omkring tilgængelighed er forenklende og undlader at tage fat på risikoen ved at flytte og administrere programmer i skyen. Derudover oplyste 63% af respondenterne, at der er behov for mere meningsfulde og granulerede SLA målinger, der er gearet til at sikre den fortsatte levering af høj kvalitet til slutbruger oplevelsen.

De målinger som de adspurgte allerhelst så som en del af deres SLA'er med cloud -udbydere, er disse tre som lå øverst:
1. Respons tid og kvalitet for hver slutbruger interaktion
2. Tilgængelighed baseret på løbende overvågning
3. Real-time SLA rapportering.

Resultaterne viste også at:
• Næsten tre fjerdedele (73%) af virksomhederne mener, at deres cloud-udbydere kan skjule problemerne i et infrastruktur eller platform niveau, som har indvirkning på applikationernes performance.

• 60% af respondenterne udtrykte endvidere bekymring over, at andre sideløbende udbydere har svært ved at fordele ressourcerne, hvilket påvirker deres workflow performance.

”Overdragelsen af missionskritiske programmer, fra virksomheder der lever af - og som har forretningskritiske processer, kræver ultimativ tillid og ansvarlighed til en cloud udbyder, " siger Michael Masterson, direktør for Cloud-løsninger til Compuware APM forretningsenhed. " Traditionelle målinger som f.eks. simpel oppetid, fanger ikke kendte emner såsom ' støjende naboer ', som kan være til skade for de traditionelle enterprise apps, der ikke er beregnet til at skalere og derfor fejler horisontalt. APM er ikke længere valgfrit, og da kunderne satser på skyen, skal de kræve granulerede SLA forsikringer omkring ydeevne og hurtig problemløsning. "

Yderligere resultater fra studiet viste også at:
• 75% af it-professionelle frygter, at manglende kontrol kan forhindre dem helt i at optimere deres anvendelse og hermed reducere deres investeringsafkast fra skyen.

• Den begrænsede synlighed i infrastrukturen bliver også anset for at tilføje nye risici og omkostninger.
 62 % af virksomhederne hævder at de finder det sværere at fejlfinde problemer i skyen.

"Efter at have overladt kontrollen til cloud-udbydere, har IT-afdelinger mistet indblik og synlighed til at fejlfinde og finjustere it-services," siger Thomas Mendel, administrerende direktør i Research In Action. "Det gør det ikke bare vanskeligt at optimere ydeevnen for slutbrugerne, men det kan også påvirke bundlinjen alvorligt. Når man står med nye IT- udfordringer og risici, har virksomhederne ikke råd til at spilde tid på at skyde skylden på andre når noget går galt. At have mulighed for at samarbejde med deres cloud -udbyder for hurtigt at finde problemerne og løse dem, er afgørende for at mindske risici og hindringer, mens investeringer flyttes til skyen."

Methodology: Compuware igangsatte en undersøgelse, og brugte det uafhængige forskning og konsulentvirksomhed ’Research In Action’, til at gennemføre en undersøgelse for at se på udviklingen i cloud computing. I december 2013 interviewede de 740 ledende fagfolk fra større IT-virksomheder på tværs af en række industrier i Amerika, Europa og Asien.

Compuware APM er førende indenfor en ny generation, ’analyse af applikationens ydeevne’. I modsætning til traditionelle APM løsninger som er tunge, vanskelige og reaktive er Compuwares tilgængelige og proaktive. Compuware APM er bygget til at håndtere kompleksiteten af vores tids mest udfordrende og moderne applikation, herunder mobil, sky, big data og SOA. Compuware APM optimere og overvåger titusinder af applikationer på mere en 5000 kunder, store som små i hele verden. Baseret på slutbrugerens oplevelser ønsker vores kunder større ydeevne, proaktiv problemløsning, hurtigere time-to-market og reducere omkostningerne med mere avanceret APM automatiseret livcyklusanalyse af ydeevnen.

Læs mere om Compuware APM

Følg Compuware APM på:
Twitter - CompuwareAPM
Facebook - CompuwareAPM
Performance - Blog

Outage Analyzer

Compuware Corporation:                                                                                                                                                  Compuware  Corporation er et teknologisk performance virksomhed. Vi hjælper vores kunder med at optimere produktiviteten af deres vigtigste og mest innovative teknologiske løsninger som driver forretningen fremad.  Mere end 7.100 virksomheder, inklusiv mange af verdens største virksomheder, heriblandt Google, Facebook, Yahoo, LG, Logitech og Adobe er afhængige af Compuware og den nye generation af Applikation Performance Management (APM).                                                        Læs mere på: Compuware.com