Expedia.dk

8 omveje til at forelske sig i USA

Pressemeddelelse   •   Nov 03, 2016 08:00 CET

I anledning af det amerikanske valg inviterer Expedia.dk dig til at udforske alternative destinationer i USA, besøge en af ’svingstaterne’ og opleve de bedste og mest hemmelige områder ifølge lokale rejseeksperter.

Når vi tænker på at rejse til den anden side af Atlanten, har vi en tendens til kun at tænke på de mest populære destinationer som New York eller San Francisco. Men USA er så meget mere og tilbyder noget for alle – både dem der elsker strande, natur, arkitektur eller sport. Expedia.dk inspirerer sammen med lokale rejseeksperter til otte oversete destinationer, som er værd at ligge vejen forbi, næste gang du besøger det store land.

Læs de lokale rejsebeskrivelser på bloggen HER og find billeder i fotogalleriet HER

1. Kunst i Milwaukee, Wisconsin

Milwaukee har ændret sig meget og er nu en verdensklassedestination og det perfekte sted for passionerede kultur- og arkitekturelskere. Milwaukee Art Museum er en enestående kombination af kunst og arkitektur skabt af den verdensberømte spanske arkitekt Santiago Calatrava. Bygningen blev opført med et kæmpe bevægeligt solfilter formet som to store paneler, der ligner sejl og har et vingefang ligeså stort som en Boing 747.

2. Rock’n Roll i Cleveland, Ohio

At tage til Cleveland i Ohio er det helt rigtige for ægte musikelskere! The Rock and Roll Hall of Fame Hall of Fame er verdens første museum, som er dedikeret til denne musikgenre, og museets mission er at lære alle, der besøger Hall of Fame historien om - og betydningen af – rock’n roll. Inde i bygningen kan du finde film, artefakter, interaktive kiosker og non-stop musik. Museet er ofte vært for særlige udstillinger og er bedst kendt for hvert år at optage kunstnere i Rock and Roll Hall of Fame - fx Deep Purple i år.

3. Strandene i Carolina

Carolina byder på billedskønne strande både til at finde fred og ro, se en solopgang eller svømme og surfe. Især Huntington Beach State Park i South Carolina er det ideelle sted for surfere: En næsten 5 km lang, uberørt strand giver rigtig gode muligheder for surfing på forskellige niveauer. For de modigste er der Wrightsville Beach i North Carolina, som også bruges i østkystens regionale og nationale surfing-konkurrencer. Du kan også deltage i surf-camps eller prøve andre former for vandsport som sejlads, kajakroning, kiteboarding, stand-up padle boarding (SUP), sportsfiskeri og dykning.

4. Sport & forskning i Alabama

For mange rejsende er Alabama bare en stat, man er nødt til at komme igennem for at komme til Florida. Men Alabama er en sportsmagnet for alle, der elsker golf, college football eller NASCAR. Den mest populære attraktion i staten Alabama er dog US Space & Rocket Center i Huntsville. Verdens største museum for rumflyvning med en imponerende samling af raketter og hjemsted for Pathfinder rumfærgen, Apollo 16 og USA’s første satellit, Explorer 1.

5. En vintage rejse i Palm Springs, Californien

Palm Spring ligger i den californiske ørken og er en oase af glitter og glamour og stedet, hvor kendisserne plejede at tage til. Dengang nød stjerner som Frank Sinatra og Marilyn Monroe den afslappede atmosfære og bidrog til at skabe en stilfuld charme. Ikoniske hoteller, pools, cocktails og elegante natklubber er afgjort en del af et rigtig ophold i Palm Springs, og derudover kan du køre en rundtur i villakvartererne, præget af moderne arkitektur fra 50´erne og opleve de slanke, moderne boliger, udforske Indian Canyons fra en jeep eller se en forestilling på Palm Canyon Theatre.

6. Under havet i Florida

En tur sydpå til Florida betyder ikke bare, at du kan nyde Miami. De kystnære vande Crystal River er berømt for at have den største befolkning af søkøer på Floridas kyst. Søkøer er kendt som havets blide kæmpe, og de udgør ingen trussel eller fare for mennesker, selv om de kan veje over 540 kg. Der er en række af professionelle guidede ture langs floden, der kan udstyre dig med en våddragt, maske, og snorkel og efter en kort briefing, vil du svømme rundt med søkøer.

7. Skiløb og afterski i Colorado

Vintersportselskere kan finde deres ideelle rejsemål i Colorado. Ikke langt fra Denver, finder man Vail - en af verdens største skisportssteder med 21 km2 skiterræn og over 10 kilometer legendariske skiløjper. Udvalget af afterski-steder er også exceptionelt, når du skal samles med vennerne over en øl eller to efter sidste tur ned ad bakken.

8. Vild natur i Montana

Træk stikket og forelsk dig i Montana. Et alternativ til at undslippe storbyens hektiske liv, og hvor rygsækrejsende kan opleve noget af USA's vildeste og mest unikke natur i Grand Canyon og Mount Rushmore. Disse ikoniske naturattraktioner topper alle must-see lister, og Expedia.dk anbefaler bl.a. en tur til Glacier naturpark, også kendt som Kontinentets Krone. Her er det muligt at opleve over 130 navngivne søer, mere end 1.000 forskellige plantearter og hundredvis af forskellige dyrearter.

Expedia.dk er en del af Expedia Group, verdens førende onlinebaserede rejsevirksomhed med adgang til hundredetusindevis af hoteller over hele verden (inklusiv både små lokale hoteller og store hotelkæder), mere end 400 flyselskaber samt et bredt udvalg af biludlejningsfirmaer og rejseoplevelser. Ved at kombinere valgmuligheder med avancerede søgeværktøjer hjælper Expedia.dk rejsende med at finde og sammensætte den rejse, der passer bedst til deres individuelle behov. Med Expedias prisvindende mobil-app er det nu også muligt at planlægge og booke flyrejser og hotelophold, mens du er på farten. Expedia app’en tilbyder en række værktøjer til at gøre din rejse lettere. Værktøjerne inkluderer bl.a. kort over lufthavnsterminaler, hotellers check-out tider og notifikationer om status på flyafgange, rutekort til dit hotel samt en masse andre funktioner. Ved at lave personlige pakkerejser, hvor fly og hotel blev booket sammen, sparede vores kunder sidste år mere end 680 kr. pr. booking (baseret på gennemsnitsprisen på en booking af en pakkerejse med fly + hotel).

Expedia.dk er en del af Expedia Inc. Virksomheden leverer brugerværdi for både fritids- og forretningsrejsende og assisterer rejseleverandører med merefterspørgsel og direkte bookinger. Via Expedia Media Solutions får annoncører mulighed for at nå et meget bredt publikum af rejseforbrugere. Expedia administrerer desuden bookinger for nogle af verdens førende flyselskaber og hoteller, for adskillige anerkendte brands, de mest besøgte hjemmesider og for tusindvis af aktive rejsepartnere via Expedia® Affiliate Network.

Expedia, Expedia.dk og Expedias fly-logo er varemærker eller registrerede varemærker tilhørende Expedia Inc. i EU og visse andre jurisdiktioner. Alle andre varemærker tilhører deres respektive ejere. ©2016 Expedia, Inc.

Få adgang til vores database:

Som verdens største online-rejsebureau med tusindvis af solgte rejser dagligt har vi adgang til en af de mest detaljerede databaser i verden på forbrugernes rejseadfærd. Hvis du som journalist eller medier vil have specifik viden til et emne, som du eller I er ved at skrive om, så tøv ikke med at kontakte os.