adidas Group

adidas Originals Spring/Summer 2013 show

Pressemeddelelse   •   Aug 09, 2012 14:55 CEST

Fredag den 10. august kl. 22.00 afholder adidas Originals det første trade show i seks år på Københavnsk grund. Sidst var i 2006, da Wood Wood og adidas fusionerede i et rungende mashup af datidens tendenser. Denne gang afholdes showet i den gamle remise KPH Volume på Enghavevej, hvor adidas Originals SS13-kollektionen præsenteres i en spektakulær ramme af lys og lyd. Dark Matters, som bl.a. er kendt for deres visuelle installationer for kunstnere som Trentemøller, Kashmir, Kenton Slash Demon, LOC + Suspekt leverer de visuelle effekter og det danske electropop-band Spleen United står for musikken. Tonaliteten i den abstrakte præsentation har referencer til adidas og brandets kulturarv – alt samlet i en original produktion.

Selve kollektionen SS13 fra adidas Originals byder på styles til alle facetter i livet, fra nye progressive silhuetter til et stort antal af historiens klassikere. I ”statement” linjerne finder man den mere modne ”Originals Blue collection”, designsamarbejdet med den vilde Jeremy Scott samt den nye capsule kollektion af den japanske designtroldmand Kazuki.

Højdepunkter på sneaker-fronten indeholder nye fortolkninger af 90er klassikere med referencer til equipment-æraen i et utal af farver og mønstre, der sammen med tøjkollektionen rammer udvalgte forhandlere fra januar 2013.

Kontakt:
Mikkel Mo, MO/PR: mikkel@mopr.dk – +45 2615 3306
Ulrich Scheibelein, Country Brand Communications Manager, adidas Group Denmark: ulrich.scheibelein@adidas.com  – +45 2072 7777

Bemærk: Billeder er taget fra FW12-kollektionen. Sko er taget fra 90s Running kollektionen.

Friday the 10th of August 11PM, adidas Originals is hosting its first trade show in 6 years on Danish soil. The last time was in 2006 when Wood Wood and adidas merged into a resonating mashup of contemporary trends. This time the show is held in the old remise of KPH Volume on Enghavevej where the adidas Originals SS13 collection will be presented in a spectacular frame of light and sound. Dark Matters, which are, i.a., known for their visual installations for artists as Trentemøller, Kashmir, Kenton Slash Demon, LOC + Suspekt, delivers the visual effects and the Danish electropop band Spleen United provides the music. The tonality in the abstract presentation references to adidas and the brand's heritage - all in an original production.

The SS13 collection from adidas Originals featuring styles for all facets of life, from new progressive silhouettes of a large number of history's classics. In the "statement" lines you will find the more mature "Originals Blue Collection", design collaboration with the wild Jeremy Scott and the new capsule collection of Japanese design wizard Kazuki.

Highlights on sneakers includes new interpretations of 90s classics with references to the equipment era in a myriad of colors and patterns, along with the clothing line which hits selected retailers from January 2013.

Contact:
Mikkel Mo, MO/PR: mikkel@mopr.dk – +45 2615 3306

Note: Pictures are taken from the FW12-collection. Footwear is taking from 90s Running collection.