Tivoli A/S

Advent og vinterstemning i Tivoli

Pressemeddelelse   •   Nov 23, 2010 10:19 CET

I årets første adventsweekend i Tivoli lægges der ud med et program, der udover kørende forlystelser byder på vinteraktiviteter og traditionel julehygge. Siden medio november, hvor Tivoli tog hul på Jul i Tivoli har Haven været fyldt med aktiviteter. Udover de nye vinterscenografier med bl.a. tusindvis af iskrystaller har gæsterne taget sig tid til at dvæle og beundre de to is-kunstnere fra Kina der udskærer isskulpturer. Julemanden, juleboderne, den nye Kælkebakke og Juletræet med de 48.000 lyspunkter har også fået fortjent opmærksomhed. Priserne i adventsweekenden er sat ned og fra i dag er åbningstiderne på hverdage blevet udvidet med en ekstra time.

Program for første advent den 27.11.10 - 28.11.10

Tider

Julemanden byder velkommen ved Hovedindgangen

Den nye Kælkebakke åbner

Tivolis Nisseband

Tivoli Gardens Juleparade med guldkaret (lørdag)

Mød Rasmus Klump

Foto med Julemanden

11.15 - 22.00*

Fodring af fiskene i Akvariefoyeren

13.00*

Premiere på Eventyrteatret - High Jul Musical (lørdag)

12.00*

Eventyrteatret - High jul Musical (søndag)

12.00, 14.00 + 16.00**

London Toast Theatre Crazy Christmas Cabaret - Oh my Goth (lørdag)

15.00+19.30 **

Tivoli Illuminationer på Tivoli Søen (lørdag)

18.00 + 19.00 + 20.00 + 21.00

Tivoli Illuminationer på Tivoli Søen (søndag)

17.00 + 18.00 + 19.00 + 20.00

*Betales særskilt
**Betales særskilt og se flere spilletider på www.tivoli.dk

Verdensklasse
At Bo Li og Di Liu fra Kina hører til blandt verdenseliten, når det handler om kunsten at skabe is-skulpturer ud af 130 kilo tunge isblokke konstaterer gæsterne ved selvsyn, når de lægger vejen forbi Pantomimeteatret. De to is-kunstnere arbejder minutiøs med hammer og mejsel i kapløb med tiden for at fremtrylle engle, juletræer eller kæmpefisk. Det tager dem knap en time fra første hug til is-skulpturen af en julemand er færdig til udstilling. Man kommer helt tæt på processen og det er en rigtig gå-til-og-fra-oplevelse.(Se vedlagt foto)

Kælkebakken hitter
De mange forlystelser i Haven bliver flittigt brugt af store og små. Og den nye 45 meter lange Kælkebakken med et fald på 20 grader er for længst blevet indtaget af børn med en minimums højde på 90 cm højde. Ungerne kravler ombord i de særlige slæde-ringe og suser ned af bakken, hvor der i børnehøjde er et overskueligt fald på sammenlagt 3 meter. Underlaget på Kælkebakken består af et tyndt lag is, der konstant holdes koldt, så der uanset vejrforhold er garanti for kælketure på bakken. Kælkebakken er på gæstevisit i Tivoli til og med den 30. december, hvorefter den pilles ned. (Se vedlagt foto)

På Plænen finder især de mindre børn vej til Nissekøbing med Danmarks måske største samling af mekaniske nisser, hvor de sammen med voksne fordyber sig i nissernes leg i snelandskaberne eller tager en tur i Juleekspressen. Julemanden lægger fra sin kane på scenen øre til børnenes juleønsker.

Tivoli har sat prisen ned og har udvidet åbningstiderne
Tivoli har i år for 17. gang i træk åbnet portene for Jul i Tivoli. I år er entréprisen til Tivoli sat ned fra 95 kr. til 75 kr for voksne. Det koster 50 kr. for børn i november og december. Det er netop blevet besluttet at holde Haven længere åben søndage til torsdage fra mandag den 22. november 2010 indtil Tivoli lukker torsdag den 30. december. På den måde får gæsterne der har købt billet til Mamma Mia og Crazy Christmas Cabaret ekstra tid i Haven. Åbningstiderne i indgangene bliver søndag til og med torsdag forlænget tilsvarende og som på de dage, hvor vi lukker kl. 23:00.

Dato

Ugedage

Åbningstid

22. november - 30. december

Søndag - torsdag

Fredag (12., 19. og 26. nov.)

Fredag (3., 10. og 17. dec.)

Lørdag

Den 23. december lukker Tivoli kl. 23:00

Tivoli er lukket den 24. og 25. december

Læs mere om priser på http://www.tivoli.dk/composite-3189.htm

Årets Jul i Tivoli afsluttes med en fyrværkerifestival i filmmusikkens tegn i dagene 26. - 30. december 2010, dog med undtagelse af den 29. december. Der har været Jul i Tivoli siden 1994.

Gør en god handel
Mere end 50 juleboder er placeret langs stierne i Haven. De bugner med varer fra sutsko af filt, friskkogte kleiner til sushi. Havens nye Delikatessetorv byder bl.a. på oste fra Nordjylland lageret i gamle tyskerbunkere, ahornsirup fra Canada til juleflødeboller lavet på flødebollefabrikken i Tivoli. Se http://www.tivoli.dk/composite-8403.htm

Til dig der overvejer at lave en adventshistorie

Ærøboden har været i Haven i samtlige 17 år og i år har Lennart svigermor med! De sælger friskkogte klejner, hjemmelavede nisser og pølser. De har kun piger fra Ærø ansat!

Karameller, Popsangeren Charlotte Vigel har åbnet en karamelbutik i Haven.

Flødebollefabrikken i Tivoli, Manden bag er den tidligere bolsjekonge og ejer af BonBon-Land, Michael Spangsberg. Se ham og familien lave flødeboller på gammeldags manér hver torsdag mellem 11 og 12, hvor der gives smagsprøver.

Se en is-skulptur på mindre end en time blive til en kæmpefisk eller julemand, når de kinesiske is-kunstnere går i gang.

Julemanden kan fortælle dig om børnenes ønsker i år. Alt fra Nitendo til mere tid med far.

Kirkens Korshær har en bod i Tivoli, hvor de byder på kaffe. Hvad laver de i Haven

Gratis jul til fattige, I 2009 så arrangementet "Jul på Slottet" dagens lys, og igen i år vil 200 børn og voksne fra dårligt stillede familier få mulighed for at fejre jul på H. C. Andersen Slottet i Tivoli. Få en snak med initiativtageren!

Julefrokost, Køkkenchef Robert Jacobsen i Nimb Brasserie har sammensat en lille og en stor julefrokost. Han er udlært på Restaurant Noma. Få inspiration til at modernisere julemaden.

Læs meget mere på www.tivoli.dk samt http://www.tivoli.dk/composite-3189.htm

Torben Plank,