BCD Travel Danmark

Advito og BCD Travel har underskrevet en brancheførende aftale med Cisco. Sammen lancerer de en ny Total Collaboration Management-praksis

Pressemeddelelse   •   Maj 10, 2016 14:40 CEST

København, 10. maj 2016 - BCD Travel og virksomhedens konsulentpraksis, Advito, har underskrevet en markedsføringsaftale med Cisco, der har til formål at øge brugen af virtuelle samarbejdsløsninger.

Aftalen positionerer BCD Travel som en markedsledende travel management virksomhed, når det kommer til brugen af netværks- og samarbejdsteknologi med henblik på at øge afkastet af virksomheders rejseprogrammer. Desuden positionerer aftalen BCD Travel som en markedsleder, der hjælper virksomheder med at opnå en bedre balance mellem arbejdsliv og privatliv i konkurrencen om at tiltrække de mest talentfulde medarbejdere.

»I mange tilfælde kan virtuelle samarbejdsløsninger nu på effektiv vis erstatte rejser,« siger April Bridgeman, senior vice president hos BCD Travel og administrerende direktør hos Advito. »Vi ser, at der er en ny disciplin under udvikling, som anvender en holistisk og strategisk tilgang til, hvordan der træffes beslutninger om, hvilke forretningsrejser, der skaber værdi, og hvilke møder, der egner sig bedst til virtuelt samarbejde.«

»En af de oplagte fordele ved at bruge video er, at man ikke behøver at rejse, men fordelene rækker væsentlig længere end det faktum, at man ikke skal være afhængig af at nå et fly,« fortæller Andre Smit, der er chef for Ciscos salgsorganisation for globalt samarbejde. »Da mere end 45 % af kommunikation er visuel, fremmes kommunikationen i takt med antallet af ansigt til ansigt-møder. Under et videoopkald af høj kvalitet vil det for deltagerne føles som om, at de faktisk er i samme rum, hvilket er med til at understøtte den personlige relation. Det er vigtigt for fjernarbejdere, for møder med partnere og kunder, og ikke mindst for interaktionen med forhandlere og leverandører.«

Som et omdrejningspunkt for aftalen har Advito udviklet en effektiv servicepakke, som har til formål at hjælpe virksomheder med at øge kendskabet til samt brugen af virtuelle samarbejdsmuligheder, der enten vil reducere rejseudgifter eller øge værdien af rejser. Den nye Total Collaboration Management-praksis har til formål at øge medarbejdertilfredshed og forbedre effektiviteten af al slags samarbejde blandt de ansatte. For eksempel:

• ved at sætte rimelige og specifikke mål for, hvordan virksomhedens rejsebesparelser eller -forbrug kan bidrage til mere værdiskabende forretningsrejser
  • ved at engagere medarbejderne, så de er med til at beslutte, om de bør rejse eller ej
  • ved at gøre det nemmere for medarbejderne at blive
  • ved løbende at måle fremskridt.

Den nyligt indgåede aftale med Cisco følger markedsanalyser, der viser en fortsat forøgelse af samarbejdsteknologier. I en spørgeundersøgelse fra oktober 2015 blandt 442 travel managers fandt Advito, at:

• 76 % var ansatte i virksomheder, der allerede anvender videokonferencer
  • 24 % brugte avancerede 'immersive' systemer, der udvisker skellet mellem den fysiske og virtuelle verden, herunder telepresence
  • 81 % har adgang til videokonference- eller telepresence-udstyr.

BCD Travel og Advito forudser, at adskillige faktorer vil føre til, at virksomheder i højere grad kommer til at acceptere virtuelt samarbejde:

• Bedre priser – Priserne er faldet drastisk, og visse produkter tilbydes i deres grundform gratis.
  • Flere muligheder – Organisationer kan vælge blandt en vifte af værktøjer, der både tilfredsstiller deres behov for virtuelt samarbejde og deres prisniveau. De kan drage fordel af den brede tilgængelighed af multifunktionelle konferencesystemer, der er transportable og væsentlig billigere end 'immersive' systemer, men som leverer en langt bedre oplevelse end tidligere videokonferencesystemer.
  • Det er blevet normalt – Videomøder er blevet normen takket være de kameraer, der findes på størstedelen af de digitale enheder, og takket være applikationer såsom FaceTime, Skype og Google Hangouts.
  • Forbedret brugeroplevelse – Den teknologiske gengivelse af både lyd og video er blevet forbedret. Systemerne er også blevet nemmere at bruge, således at medarbejderne i højere grad selv kan betjene udstyr, uden at være afhængige af teknikere. Og cloud-baseret samarbejdsteknologi gør det nemt at forbinde forskellige produkter og enheder.
  • Flere fjernarbejdere – Der er et stigende antal medarbejdere, som arbejder på tværs af lokaliteter, enten derhjemme eller i andre lande. Virtuelle samarbejdsmetoder gør det nemmere for dem at arbejde sammen.

»Efterhånden som organisationer bliver mere fortrolige med omkostningerne og fordelene ved alle typer professionelt samarbejde, vil beslutningen om, hvilken specifik løsning, der er den mest produktive, blive mere strategisk,« beretter Wendy Prewitt, vice president for global business development hos BCD Travel. »Med deres store erfaring i at hjælpe medarbejdere med at vælge de bedste bookinger, vil travel managers spille en afgørende rolle for håndteringen af de virtuelle samarbejdsmuligheder. Det omfatter integration med rejser — ved at hjælpe medarbejderne med at beslutte, om de skal rejse eller blive — og vigtigst af alt, ved at gøre det nemmere at blive hjemme.«

- S L U T -

About Advito

Advito is the travel industry’s most progressive consultancy, enabling procurement leaders to modernize their approach to managing the travel and meetings spend category. Led by a unique team of multi-disciplinary experts and thought leaders, we work with both clients and suppliers to push the boundaries of traditional air and hotel sourcing and strategic meetings management for higher program returns. We provide advisory, procurement and outsourcing services in the area of corporate travel sourcing, expense and meetings management, along with RFP development and management; benchmarking and vendor management services. We minimize our clients’ travel spend and maximize their travel program value in a data-rich, consumer empowered world. Headquartered in Chicago, Advito operates in key business markets around the world.
For more information, visit www.advito.com.

About BCD Travel
BCD Travel helps companies make the most of what they spend on travel. For travelers, this means keeping them safe and productive, and equipping them to make good choices on the road. For travel and procurement managers, it means advising them on how to grow the value of their travel program. In short, we help our clients travel smart and achieve more. We make this happen in 110 countries with more than 12,000 creative, committed and experienced people. And it’s how we maintain an industryleading client-retention rate of 97%, with 2015 sales of US$23.8 billion.
For more information, visit www.bcdtravel.com.

About BCD Group
BCD Group is a market leader in the travel industry. The privately owned company was founded in 1975 by John Fentener van Vlissingen and consists of BCD Travel (global corporate travel management), Travix (online travel: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen and Vayama), Park 'N Fly (off-airport parking) and joint ventures Parkmobile International (mobile parking applications) and AERTrade International (consolidating and fulfillment). BCD Group employs over 12,500 people and operates in 110 countries with total sales of US$ 25.6 billion, including US$ 10 billion in partner sales.
For more information, visit www.bcdgroup.com.