MailPlatform.dk ApS

At sende nyhedsbreve stiller særlige krav

Pressemeddelelse   •   Maj 01, 2014 14:02 CEST

Husk ansvaret ved hurtig publicering

Nyhedsbreve kan noget ganske særligt. Udover at være den online marketing kanal med den højeste ROI, er de også meget agile - der er meget kort fra tanke til handling.

Det stiller et særlige krav til den oftest meget komprimerede proces fra teksten skrives, billederne vælges og modtagerne har mailen i deres indbakke.

En anden særlig præmis er, at nyhedsbreve ofte har samme idémager, skribent og godkender. Det ser man ikke ved ret mange andre kanaler. Et website involverer normalt mange personer, en tryksag endnu flere og holdet vokser eksplosivt mod video- og tv produktioner. Med andre ord er der adskillige kritiske øjne der godkender indholdet, kompositionen og alt det øvrige.

Fordelene ved hurtig publicering

Omvendt er mulighederne mange for høj aktualitet og mange publikationer. De lave produktionsomkostninger giver mediet en særlig stilling, der også reflekteres i modtagernes forventninger til materialet og kampagnernes frekvens.

"Langt de fleste førende email marketing platforme stiller drag-and-drop editorer til rådighed for kunderne. Fælles for de bedste er den hastighed, de giver marketingmedarbejderen i arbejdet med at producere det næste nyhedsbrev", fortæller Kim Østergaard fra MailPlatform.

Hastighed, der er animeret af de værktøjer platformene har indbygget, hvilke højner kvaliteten ved at flytte fokus tilbage på kommunikationen og indholdet. Sammenlagt med robustheden i opbygningen giver det større mulighed for et fejlfrit resultat. Lidt populært sagt kan fokus flyttes tilbage på bolden.

ROI med intelligente nyhedsbreve

Fyrretyvegange får din virksomhed hver investeret krone retur - med det rigtige setup til intelligente nyhedsbreve.

Det er i beskenhed den mest profitable form for online markedsføring, foran organisk søgemaskineoptimering og markedsføring på søgemaskinerne, der ligger med en ROI på ca. 20 gange.

For at opnå den svimlende høje ROI, skal kampagnerne tilrettelægges med lige dele konceptuel- og kommunikativ planlægning samt automatiske flows. Kombineret med intelligent indhold i form af dynamisk- og relevant indhold.

Et eksempel fra den virkelige verden

Lad os kigge på et eksempel fra en virksomhed, der dagligt sender tilbud ud på produkter, ophold, restaurant besøg og lignende lettere luksusbetonede produkter. Virksomhedens kunder fordeler sig ligeligt mellem mænd og kvinder, og den sorte tilpasning af indholdet sker ud fra kønnet. Dernæst er produkterne opdelt i 10 kategorier.

Hvert tilbud, eller deal, mappes med en kategori. Kategorien har tilknyttet en mængde indhold, der hver dag opdateres automatisk fra virksomhedens webshop. "I MailPlatform registrerer og opbygger vi en score på hver unik modtager. Den score bruger vi til at vælge produkter der skal i fremtidige nyhedsbreve", fastslår Kim Østergaard.

MailPlatform har set kunder mangedoble omsætningen fra deres intelligente nyhedsbreve med unikt indhold, i forhold til udsendelser hvor alle modtager samme indhold. Der skal naturligvis være en fornuftig mængde modtagere, før udbyttet står mål med indsatsen konkluderer virksomheden.

MailPlatform er danmarks eneste certificerede nyhedsbrev, email marketing og dialog platfom

Vi er stolte over referencer som: BoConcept, CBS, Egmont, TNS Gallup, Kop & Kande, Kvik, SOS Dansk Autohjælp, Merck, Sampension, Stof & Stil, Billetlugen, DB Schenker, Giv Blod, Toyota, Creativ Company, NEYE og Damixa.

Opret din gratis konto allerede i dag - klik her.