Atlas Copco Danmark

Atlas Copco udvider udvalget af WEDA pumper med en ny serie små pumper

Pressemeddelelse   •   Dec 12, 2012 19:53 CET

For at møde kundens behov at hurtigt kunne fjerne vand intruducerer Atlas Copco fire nye pumper i sin serie av proffesionelle WEDA pumper. De nye pumper WEDA04 og WEDA08 dykpumper, WEDA04B millimeterpumpe og WEDA08S slampumpe er nu klar til salg på det danske marked.

WEDA04 og WEDA08 er en-fase elektrisk dykpumpe med kapacitet på 8-20 kubikkmeter per time og med løftehøjde på 11-15 meter. Den lave vækt gør det let at flytte og installere pumpene. disse nye pumper er ideelle til mange applikationer, udgravninger byggepladser, drænarbejder, grundvandssænkning samt industrielt brug. Pumperne er særdeles anvendelige til Brand og Redning samt Beredskabet. Dykpumpene har semi-vortex impeller i polyuretan og er designet til at håndtere vand indeholdene mange urenheder. Pumperne er meget driftssikre.

WEDA04B pumper vand ned til 1mm. Med indbygget kontraventil kan pumpen flyttes uden vandet render retur eller mister sugeevnen. Bundpladen er belagt med gummi så den ikke skader underlaget der suges fra.

Til slut, WEDA08S slampumpe, er sand og slam resistente. For at redusere slidtage på pumpehuset er impeller designet med vortex i metal. Partikler og fra 25mm i diameter kan gå ogennem pumpehuset med minimal slitasge. Denne pumpe WEDA 08S forventes der meget af til udlejning, brøndborring, drænarbejde, kloakarbejde hvor det altid er grus og slam som suges op.

Den nye pumpe serien er designet med høj slidstyrke og simpel vedligehold.

De nye Weda pumper har en lille og let motor med høj effektivitet. Trippel aksel-tætning sikrer pumpenes pålidelighed. De er også utstyret med en beskyttelse som automatisk stopper pumpen i tilfælde af overophedning, overbelastning eller overspænning af motoren. Pumpen starter automatisk efter afkøling. Pumpen er simpel at vedligeholde pumperne adskilles ved blot at fjerne 3 bolte.

"Ved at udvide den nuværende WEDA pumpe serie, fortsætter vi at udvikle produkter som møder behovene fra entreprenører, udlejningsfirmaer og pumpeforhandlere. Vort mål er at tilbyde førsteklasses produkter og løsninger som øger produktiviteten og hjælper vore kunder til at nå sine målsætninger " forklarer Frank Christiansen, Product Manager, Portable Energy Division i Atlas Copco Construction Technique Scandinavia.

Atlas Copco Construction Technique Scandinavia står for salg og service af Atlas Copcos entreprenørmateriel, transportable kompressorer, pumper, generatorer, lysmaster samt asfalterings- og kompakteringsudstyr i Skandinavien. Læs mere på vores hjemmeside www.atlascopco.dk