Bilpriser.dk

Autocom.dk lancerer online bilimport

Pressemeddelelse   •   Okt 04, 2010 09:38 CEST

Autocom A/S, der siden 2001 har drevet Danmarks største og mest succesrige online bilauktion Autocom.dk, lancerer med virkning fra mandag den 4. oktober online bilimport med kvalitetsbiler fra Europas største leasingselskaber, udlejningsfirmaer og finansieringsinstitutter.
”Hvor forhandlerne tidligere skulle ind på vores internationale site, Autorola.com, for at byde på de udenlandske biler, så åbner Autocom.dk nu gradvist op for de internationale auktioner”, fortæller salgs- og marketingsdirektør Morten Holmsten.
”Forhandlerne vælger blot ”Aktuelle udenlandske auktioner” og kan herefter få adgang til auktionerne med deres normale brugernavn og password. Forhandleren skal acceptere betalingsbetingelserne eller eventuelt gennemgå en godkendelsesprocedure, men så kan man også med det samme byde på de udenlandske auktioner. De fleste auktionsbetingelser vil være på dansk, og enkelte på engelsk eller tysk, men priserne er i euro”, tilføjer han.
Som et stort plus er der - som ved de danske auktioner - åben for telefonisk support i dagtimerne hos Autocoms danske personale:
”Jeg kunne forestille mig, at det er nyt for flere forhandlere at skulle købe udenlandske biler på en online bilauktion, men vores dygtige og erfarne korps af konsulenter sidder klar med råd og dåd”, lover Morten Holmsten fra Autocom.dk.
Mange to-tre år gamle leasingbiler og udlejningsbiler
Bilerne på de internationale auktioner er meget attraktive, da der typisk er tale om to-tre år gamle leasingbiler og udlejningsbiler.
”Der er et meget stort udvalg, og forhandlerne kan ved hjælp af en søgefunktion udvælge præcist de biler, der passer til det danske marked og til kundernes ønsker. Og når bilerne lander på forhandlernes lagre, er de ikke belagt med afgift, hvilket sparer renteudgifter. Desuden kan de eksporteres igen uden tab af afgift, hvis man ikke kan få dem solgt herhjemme”, pointerer Morten Holmsten, der er meget glad for at kunne tilbyde de danske forhandlere let adgang til det enorme europæiske marked med dets kæmpestore udvalg og skarpe prissætning.
Nogle auktioner er for særligt godkendte
Forhandlere, der er interesseret i at købe biler på de internationale Autorola-auktioner, skal imidlertid vænne sig til, at det kan foregå lidt anderledes end på de danske Autocom-auktioner:
”For mange internationale auktioner gælder der specielle auktionsbetingelser, især vedrørende betaling, eventuelt depositum og afhentning. De betingelser bør man læse nøje. Man skal også være opmærksom på, at auktionerne typisk varer tre-fire dage, og at forskellige afmeldingsprocedurer i de forskellige lande kan forlænge afhentningsprocessen lidt”, fortæller Morten Holmsten fra Autocom.dk.
”Ikke alle forhandlere kan deltage i alle auktioner. Sælgerne stiller nemlig i nogle tilfælde specielle krav til byderne, for eksempel at man skal være mærkeforhandler. Når auktionen er overstået, kan køberen vælge at stå for afhentning selv, eller køberen kan vælge at få et transportfirma til at klare den opgave”, slutter han.
+++

Henvendelser vedr. denne pressemeddelelse:
Salgs- og marketingdirektør Morten Holmsten, 40 97 31 00

Billede af Morten Holmsten:
ftp://presse:Presse123@87.48.155.100/Morten_Holmsten.jpg

The Danish company Autorola Group Holding A/S was founded by the brothers Peter and Martin Grøftehauge and their father Niels Grøftehauge. Peter Grøftehauge is the CEO/President. In 2001, the company started online car auctions in Denmark and following its success it initiated a European expansion in 2005. The company now has more than 250 employees, has 14 subsidiaries and host on-line car auctions in 16 countries: Denmark, Germany, Great Britain, France, Spain, Italy, Austria, Sweden, the Netherlands, Belgium, Luxemburg, the Czech Republic, Poland, Hungary, Portugal and Australia. More subsidiaries both in and outside Europe are on their way. The number of registered car dealers is 67,000. The Autorola Group handles more than 220,000 cars per year.