Struer Museum

Bang & Olufsens hovedbygning har 20 års jubilæum

Pressemeddelelse   •   Mar 21, 2018 09:00 CET

Det fejrer vi med et foredrag af bygningens skaber. Kom med når professor og arkitekt Jan Søndergaard i Bang & Olufsens prisvindende hovedsæde 'Gården' holder foredrag om sine ideer og arbejdsprocessen bag bygningens udformning.

Foredraget er en unik chance for at møde arkitekten i sit værk. Han vil fortælle i 'Gårdens' auditorium, hvorefter du på egen hånd kan bevæge dig rundt i bygningen.

Bygningen blev indviet i 1998, og den er en sublim arkitektonisk perle i Struer.

Jan Søndergaard formår at skabe referencer til Bang & Olufsens produkter samt inddrage det smukke limfjordslandskab i en og samme bygning. Bygningen fremstår som svævende ud over limfjordslandskabet. Fravalget af døre og adskillende vægge skaber en enestående dynamisk bygning, der via glaspartier byder det specielle lys fra Limfjorden indenfor. Lys der er søgt fanget af Toftummalerne er en stor del af bygningens væsen.

Der vil blive servet champagne og kransekage i løbet af aftenen.

Køb af billet af nødvendig, da der er få pladser. Billetterne kan kun købes ved Struer Museum.

Tir. d. 17. april 2018, kl. 19.30. (Entré: 60 kr. dog 35 kr. for medlemmer af Struer Museums Venneforening)

Struer Museum er et statsanerkendt museum med ansvar for nyere tids kulturhistorie i Struer Kommune. Vi indsamler, registrerer, bevarer, forsker og ikke mindst formidler livet, som det har formet sig i egnene nord og syd for Oddesund fra 1500-tallet og frem til i dag. Museet har særligt fokus på Bang & Olufsen og på kulturlivet ved Limfjorden.