United Spirit Nordic

Barbardos – tættere på end du tror!

Pressemeddelelse   •   Okt 23, 2017 10:00 CEST

Mere end bare sol, strande og rom. Barbardos byder på en afslappende luksusferie til skandinaverne denne vinter.

Din personlige oplevelse

Barbardos har en rig kultur, hvor der bl.a. bliver afholdt flere festivaler hver måned. Sport, mad, musik og rom er bare nogle af de temaer, som er fremhævet for de entusiastiske besøgende der er ivrige for at deltage i de lokales hverdag og arrangementer.

Barbados er en unik koralø, som er ganske flad og har kun sandstrande. Det er en kendsgerning, at Barbados er velsignet med smukt sand og tilbyder turister en drømmeferie ved det blå hav.

Hvis du kan lide rom, så er du kommet til det rette sted. Rom er drinken, som man kan nyde i Barbardos. Du kan besøge fire romdestillerier og smage mere end 40 forskellige rom. Det siges at øen har næsten 12.000 rombutikker, så der vil altid være en mulighed for at få sig en romcocktail.

Alexandra Charles, den berømte svensker der elsker Barbardos

- Jeg blev forelsket i Barbardos i 70’erne, og mit hjerte har stadig en svaghed for denne ø. Jeg havde en natklub, Alexandra, i Stockholm, hvor premierministeren og turistministeren fra Barbardos besøgte os. SAS havde startet en flyforbindelse mellem Stockholm og Bridgetown, Port of Spain via Zürich. Ministrene inviterede os til Barbardos for at åbne en natklub, svarende til Alexandra i Stockholm.

Alexandra rejste til Barbardos for første gang i 1971 og mødte de helt rigtige folk. Året efter åbnede hun nemlig sin egen natklub.

- Jeg rejste mellem Sverige og Barbardos i årevis, og elskede bare øen. Barbardos er et vidunderligt sted med dejlige mennesker, smukke strande, og havet er som en drøm. Jeg elsker at svømme, så det er et paradis for mig. Øen har meget at byde på. Du kan opdage den vilde østkyst, de gamle plantager, regnskovene, det dramatiske North Point, restauranter i alle kategorier samt et festligt natteliv. Men for mig er det bedste klimaet selv. Barbardos er mit andet hjemland, fortæller Alexandra Charles.

Beskyttet fra orkanerne

Barbados fungerer som normalt og var ikke påvirket af orkanerne. Øen var beskyttet mod stormene, og bygningerne og strandene er intakte. Barbardos var ekstremt heldig sammenlignet med andre caribiske øer.

”Vi har et spændende nyt hotelprodukt, som enten åbner for første gang, såsom det all-inclusice Sandals Royal, eller har lige har afsluttet omfattende opgraderinger, som Sea Breeze Hotel, suitehotellet Divi Southwinds og boutique hotellet, Bougainvillea Beach Resort. Efter en stabil stigning af skandinaviske besøgende til vores kyster i år, er vi klar til at tilbyde dem endnu mere denne vinter”, siger Anita Nightintale, direktør for Barbardos Tourism Marketing Europe.

Sports- og kulturelle events

Barbardos forbereder sig til en travl vintersæson.

November

Open Water Festival. Svømmere i alle niveauer til en sjov begivenhed bestående af fitness, vandsport og underholdning ved Carlisle Bay. Fra d. 1.-5. november.

Barbados Independence PRO Surf Festival. Fantastisk surfing med anerkendte internationale surfere klar med surf demonstrationer, bikinikonkurrencer, musik og meget mere. Fra d. 9.-12. november.

Barbardos Food and Rum Festival. En spændende mulighed for at opleve hjemmelavet romcocktails, musik og kulinarisk finesse fra lokale- og internationale kokke, herunder Michelin-stjernede kok, Tom Aikens. Fra d. 16. – 19. november.

December

Run Barbardos Marathon. Løbere kan deltage i hel- og halvmaraton, 5 km eller 10 km. Fra d. 1.-3. december.

2018

’Year of Culinary Experiences’. Barbardos skal være den ’kulinariske verdenshovedstad’ for at fremhæve det Bajan-gastronomiske køkken.

Barbardos Independent Film Festival (BIFF). Filmskabere, producerer og skuespillere på globalt plan vil præsentere deres seneste projekter. Fra. d. 9.-14. januar.

Hvordan kommer man til Barbardos?

Den gode nyhed er den lettilgængelige flyafgang fra Skandinavien via London.

Virgin Atlantic Airlines vil i december lancere en 2 gange ugentlig flyafgang direkte til Barbardos fra Heathrow med afgang tirsdag og søndag. British Airways vil øge antallet af flyafgange denne vinter fra 7 til 12 fly ugentlig fra Gatwick. Derudover tilbyder Condor 2 gange ugentlig flyafgange direkte fra Frankfurt med forbindelse samme dag fra de skandinaviske lande.

Charterferier kan nemt bookes igennem Spies,

Pris for Halcyon Palm er  DKK 7.123 per person for 1 uge, inkl. fly.

United Spirit Nordic er et nordisk GSA bureau med hovedsæde i København. I vil på vores newsdesk blive opdateret med information fra de destinationer, selskaber og hoteller, vi repræsenterer.