BCD Travel Danmark

BCD Travel anerkendes for sit enestående arbejde inden for bæredygtighed af Global Business Travel Association Foundation

Pressemeddelelse   •   Maj 18, 2016 15:07 CEST

BCD Travel har vundet GBTA Foundations Project ICARUS 2016 Sustainability Outstanding Achievement Award i kategorien ’Rejseformidling’. Det er anden gang inden for tre år, at BCD Travel har vundet ICARUS' anerkendelse for sine bæredygtige indsatser.

”BCD Travel’s ’Travel risk management’-koncept giver travel managers værktøjer af et imponerende højt niveau, som gør det muligt for virksomheder at sikre deres omsorgspligt overfor rejsende medarbejdere”, beretter GBTA Foundation i en skriftlig udtalelse om vinderne af ICARUS 2016. ”Traveler engagement er derfor helt i overensstemmelse med det sociale aspekt af bæredygtighed.”

GBTA Foundation – en afdeling for uddannelse og forsknings under Global Business Travel Association – etablerede Project ICARUS i 2013 for at anerkende travel managers, leverandører og rejseformidlere, som demonstrerer enestående lederskab, innovation og som samtidigt forpligter sig til at levere ’best in class’ programmer for bæredygtighed, produkter og services i Nordamerika. Initiativet er det mest anerkendte og respekterede CSR program i forretningsrejse- og mødeindustrien. Projektet er målrettet mod rejseindkøbere og deres leverandører, som ønsker at integrere bæredygtighed i deres måde at lede, drive og levere rejse- og mødeprogrammer på.

”Vi forstår og arbejder aktivt på at håndtere den påvirkning, som forretningsrejser har på den fysiske verden, vi lever i”, siger Kathy Jackson, der er Executive Vice President for Global Client Management og har det ledende ansvar for CSR hos BCD Travel. ”Vores mission er at skabe menneskelig værdi, som rækker ud over produkter, og som gør det nemmere for os at være bedre globale borgere. Det er dét, som vores CSR forpligtelser handler om.”

”Den høje kvalitet blandt de tilmeldte programmer til vores fjerde årlige award-uddeling i Nordamerika er endnu engang et udtryk for virksomhedernes fortsat stigende prioritering af ansvarlig travel management. Derfor ser vi også en forøgelse i antallet af virksomheder, der opsætter principper for bæredygtighed i deres rejse- og mødeprogrammer”, siger Bernard Harrop, som er Head of Sustainability for Project ICARUS. ”Dommerne stod derfor over for en meget svær beslutning, da der skulle udpeges en vinder, som på bedste vis kunne repræsentere de fremragende indsatser, som virksomheder gør for at skabe en mere bæredygtig rejseindustri.”

About BCD Travel

BCD Travel helps companies make the most of what they spend on travel. For travelers, this means keeping them safe and productive, and equipping them to make good choices on the road. For travel and procurement managers, it means advising them on how to grow the value of their travel program. In short, we help our clients travel smart and achieve more. We make this happen in 110 countries with more than 12,000 creative, committed and experienced people. And it’s how we maintain an industryleading client-retention rate of 97%, with 2015 sales of US$23.8 billion.
For more information, visit www.bcdtravel.com.

About BCD Group
BCD Group is a market leader in the travel industry. The privately owned company was founded in 1975 by John Fentener van Vlissingen and consists of BCD Travel (global corporate travel management), Travix (online travel: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen and Vayama), Park 'N Fly (off-airport parking) and joint ventures Parkmobile International (mobile parking applications) and AERTrade International (consolidating and fulfillment). BCD Group employs over 12,500 people and operates in 110 countries with total sales of US$ 25.6 billion, including US$ 10 billion in partner sales.
For more information, visit www.bcdgroup.com.