BCD Travel Danmark

BCD Travel overtager Ticket Biz

Pressemeddelelse   •   Dec 02, 2015 09:43 CET

Som en del af virksomhedens fortsatte vækststrategi, øger BCD sin tilstedeværelse på det nordiske marked.

UTRECHT, Holland, den 2. december 2015 – BCD Travel har i dag annonceret opkøbet af det svensk/norske forretningsrejsebureau Ticket Biz.

“Med deres gode omdømme og deres fokus på mellemmarkedet inden for forretningsrejser, vil opkøbet af Ticket Biz supplere vores forretningskultur og vækstmål meget godt,” udtaler Stewart Harvey, BCD Travel’s præsident for Europa, Mellemøsten og Afrika. “Dette opkøb afspejler vores fortsatte ønske om vækst til gavn for vores kunder, og opkøbet er ligeledes med til at sikre vores position som førende inden for forretningsrejseområdet.”

Ticket Biz er en stærk regional aktør på det nordiske marked. Med cirka 150 ansatte håndterer virksomheden forretningsrejser, møde og incentive rejser. De har en stor kundeportefølje og en årlig omsætning på knap 180 mio. €.

Ticket Biz’ tidligere ejer, Braganza, som er et svensk holdingselskab med aktiviteter inden for ferierejser, forlystelsesparker og luftfartsselskaber, vil fortsat være minoritetsaktionær efter overtagelsen.

“Vi er meget begejstrede for de vækstmuligheder, BCD Travel skaber for Ticket Biz, så vi kan vokse os stærkere i Norden, og vi ser frem til samarbejdet,” siger Per G. Braathen, ejer af Braganza. “Dette tiltag vil give Ticket Biz fortsat fremgang, og merværdi for vores kunder, aktionærer og vore medarbejdere. Vores medarbejdere vil ligeledes få større indsigt i hvordan en global virksomhed opererer, ligesom der er åbnet op for nye langsigtede vækstmuligheder.”

Købet af Ticket Biz er den seneste i en række investeringer, som BCD Travel har foretaget i de senere år. Disse opkøb er med til at sikre virksomhedens vækst og udvidelse af sit globale netværk som er til gavn for kunderne, der tilbydes de nyeste innovationer for deres rejseprogrammer.

Andre væsentlige BCD investeringer omfatter køb af Tbiz fra Travelocity, udvikling af vores egne platforme inden for business intelligence (DecisionSource®) og mobilteknologi (TripSource®), etablering af et nyt joint venture selskab i Brasilien, opkøb af World Travel Services Inc. i USA og Universal Meeting Management.

Ticket Biz vil fortsætte driften under eget brand, som en forretningsenhed under BCD Travel.

Press contacts

In Sweden and Norway:
Thomas Adén
thomas.aden@ticketbiz.se

In other markets:
Serge Sadzo
serge.sadzo@bcdtravel.be

About BCD Travel
BCD Travel helps companies make the most of what they spend on travel. For travelers, this means keeping them safe and productive, and equipping them to make good choices on the road. For travel and procurement managers, it means advising them on how to grow the value of their travel program. For executives, we ensure that the travel program supports company objectives. In short, we help our clients travel smart and achieve more. We make this happen in 110 countries with more than 11,000 creative, committed and experienced people. And it’s how we maintain an industry-leading client-retention rate of 96%, with 2014 sales of US$24.2 billion. For more information, visit www.bcdtravel.com.

About Ticket Biz
Ticket Biz is a Travel Management company that delivers comprehensive travel and travel management services to Nordic companies and organizations. We use our expertise to help companies with smart and cost effective solutions for meetings and travel related services. Ticket Biz sales are approximately SEK 1.7 billion annually and the company has about 150 employees. Ticket Biz is currently represented in Sweden, Norway, Finland and Denmark and is headquartered in Stockholm. For more information, visit www.ticketbiz.se.

About BCD Group
BCD Group is a market leader in the travel industry. The privately owned company was founded in 1975 by John Fentener van Vlissingen and consists of BCD Travel (global corporate travel management), Travix (online travel: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen and Vayama), Park 'N Fly (off-airport parking) and joint ventures Parkmobile International (mobile parking applications) and AERTrade International (consolidating and fulfillment). BCD Group employs over 12,500 people and operates in 110 countries with total sales of US$25.6 billion, including US$10 billion in partner sales. For more information, visit www.bcdgroup.com.