BCD Travel Danmark

BCD Travels medarbejdere gør virksomhedsvisionen 'improve the world' til en realitet ved at dedikere 750.000 dollars til en haitisk skole

Pressemeddelelse   •   Jul 12, 2016 09:14 CEST

BCD Travel Foundation, BCD Travels velgørenhedsfond, vil donere 750.000 dollars i driftsomkostninger over de næste fem år som hjælp til finansiering af L’Ecole de Choix – The School of Choice – en privat, non-profit grundskole i byen Mirebalais i Haiti. Midlerne rejses via indsamlingstiltag, der føres an af medarbejdere, samt tilsvarende bidrag fra BCD Travel og virksomhedens private ejer.

I tillæg til de pengemæssige bidrag vil BCD Travel Foundation organisere og finansiere rejser til L’Ecole de Choix for de medarbejdere hos BCD Travel, der ønsker at udføre frivilligt arbejde på skolen. BCD Travel Foundation vil også hjælpe til med at markedsføre yderligere pengeindsamlingsaktiviteter til konkrete projekter på skolen, som fx forbedring af legeplads og udvikling af de sanitære faciliteter.

»Det er et naturligt valg for vores virksomhed at støtte L’Ecole de Choix, da det er et projekt med nogle værdier, som er i overensstemmelse med vores organisatoriske kerneværdier. Vi opfordrer vores ansatte til, og hjælper dem med, at gøre en forskel for vores kunder og i vores lokalsamfund«, fortæller Leslie West, senior vice president for BCD Travel og formand for BCD Travel Foundations bestyrelse.
»Vores fond er altid på udkig efter måder, hvorpå vi kan bruge vores lidenskab for velgørenhed til mere end blot kundeservice. Vi ønsker at forbedre livskvaliteten for mennesker verden over, og vi lægger især vægt på at hjælpe børn«, tilføjer Kathy Jackson, der er executive vice president for Global Client Management og bestyrelsesformand for Corporate Social Responsibility. »Vores engagement i CSR står skrevet i vores visionserklæring: vi forpligter os til at fremme lokalsamfund verden over gennem social investering. Vi opsummerer dette engagement således: ‘doing good with everything we do’«, uddyber Jackson.

L’Ecole de Choix åbnede i oktober 2011 og underviser nu 180 børn fra første til sjette klasse. Den filantropiske afdeling hos Zynga, gaming-virksomheden bag Farmville og Words With Friends, gav startkapital til skolens oprindelige bygninger. Driften af L’Ecole de Choix understøttes nu udelukkende af individuelle bidrag og filantropiske partnerskaber som fx BCDTF.
Det er L’Ecole de Choix’ mission at udvikle fremtidige haitianske ledere ved at give eleverne mulighed for at forme deres egen fremtid, styrke deres lokalsamfund, træffe deres egne valg og - i sidste ende - ændre verden. Skolens pensum lægger vægt på ligestilling og inklusion, og det har fokus på at give de allerfattigste børn i Haiti gode kommunikationsegenskaber og forståelse for ledelsesudvikling.

Haiti er det fattigste land på den vestlige halvkugle, og kun 53 % af befolkningen kan læse. I øvrigt er det kun halvdelen af børn i skolealderen, der rent faktisk går i skole. Under 30 % af de haitiske børn afslutter sjette klasse. Jordskælvet i Haiti i 2010 ødelagde næsten 50 % af landets skoler og jævnede de tre største universiteter i Port-au-Prince med jorden.

Christian Dahl, som er senior vice president for Strategic Talent Management & Global Human Resources samt vice president for BCD Travel Foundations bestyrelse, mener, at corporate social responsibility er afgørende for virksomhedens succes. Han beretter, at de bedste medarbejdere føler sig tiltrukket af virksomheder, der udviser oprigtig betænksomhed omkring deres indvirkning på befolkningen og miljøet.
»Der er ingen tvivl om, at medarbejdere drives af behovet for en god løn, og at de ønsker, deres virksomhed driver succesfuld forretning,« fortæller Dahl. »Men folk bruger halvdelen af deres liv på arbejdet, og når det er muligt, vil de gerne udnytte denne store indsats til at skabe positive sociale forandringer i verden. Derfor mener vi, at corporate social responsibility går hånd i hånd med at være en konkurrencedygtig og succesfuld virksomhed.

About BCD Travel

BCD Travel helps companies make the most of what they spend on travel. For travelers, this means keeping them safe and productive, and equipping them to make good choices on the road. For travel and procurement managers, it means advising them on how to grow the value of their travel program. For executives, we ensure that the travel program supports company objectives. In short, we help our clients travel smart and achieve more. We make this happen in more than 100 countries with more than 11,000 creative, committed and experienced people. And it’s how we maintain an industry-leading client-retention rate of 96%, with 2014 sales of US$24.2 billion.
For more information, visit www.bcdtravel.com.

About BCD Group
BCD Group is a market leader in the travel industry. The privately owned company was founded in 1975 by John Fentener van Vlissingen and consists of BCD Travel (global corporate travel management), Travix (online travel: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen and Vayama), Park 'N Fly (off-airport parking) and joint ventures Parkmobile International (mobile parking applications) and AERTrade International (consolidating and fulfillment). BCD Group employs over 12,500 people and operates in 110 countries with total sales of US$ 25.6 billion, including US$ 10 billion in partner sales.
For more information, visit www.bcdgroup.com.