ECOstyle A/S

Bekæmp skadedyrene – uden at skade miljøet

Pressemeddelelse   •   Feb 11, 2011 09:26 CET

SKADEDYRFRI HAVE trin-for-trin: Du kan sagtens holde dele af din have fri for dræbersnegle, bladlus og andet skadevoldende krible-krable – også uden brug af miljøskadelige kemikalier og gifte. Blandt de effektive men 100% miljøuskadelige midler til insektbekæmpelse i den økologiske have er bl.a. rapsolie, sæbe og udtræk af krysantemumblomster.

De færreste private haveejere bryder sig om at behandle med sundhedsskadelige og miljøforurenende gifte, specielt ikke på steder, hvor de selv skal opholde sig bagefter. Heldigvis kan man sagtens holde f.eks. terrassen og køkkenhaven fri for dræbersnegle, myrer, hvepse og andre uindbudte gæster - helt uden at skade miljøet.

Firmaet ECOstyles produkter til bekæmpelse af diverse skadedyr er baseret på fem effektive men 100% naturlige og fuldt nedbrydelige ingredienser som sæbe og udtræk af krysantemumblomster. Fællesnævneren er, at aktivstofferne effektivt tager livet af de små plageånder uden at forurene eller på anden måde ødelægge miljøet og forstyrre naturens balance.

1. Udtræk af krysantemumblomster

Naturpyrethrin er et forholdsvis nyudviklet og meget kraftigt aktivstof fremstillet af krysantemumblomster. Insekter, der kommer i direkte berøring med stoffet, vil næsten øjeblikkeligt lammes og dø, mens blomsterudtrækket er 100% ugiftigt for mennesker, hunde, katte, pindsvin og andre af havens smådyr. Den udsprøjtede naturpyretherin vil i sollys være helt nedbrudt i løbet af de 24 timer (i væksthus er nedbrydningsperioden flere dage).

Naturpyrethrin er hovedingrediensen i bl.a. ECOstyle InsektFri Spruzit, der bruges i bekæmpelse af et bredt spektrum af skadelige insekter.

InsektFri Spruzit spray, der er klar til brug, 400 ml, 125 kr. InsektFri Spruzit pumpespray klar til brug, 500 ml, 100 kr. InsektFri Spruzit koncentrat med 20 ml (= 20 liter færdigblandet insektmiddel), 149 kr.

2. Rapsolie

Olie udvundet af raps (som også bruges som ganske almindelig spiseolie) kan sammen med krysantemumudtræk forvandles til et effektivt insektbekæmpelsesmiddel. Olien fedter skadedyrene ind og hjælper naturpyrethrinen fra blomsterudtrækket med at trænge ind gennem insekternes tykke skjold, så dyrene lammes og dør. Rapsolie bruges bl.a. i ECOstyle InsektFri Spruzit.

3. Gærede jordbakterier

Spinosad er et af de nyeste tilladte aktivstoffer indenfor økologisk insektbekæmpelse. Det er udvundet af jordbakterier, der efterfølgende har fået lov til at gære. De gærede bakterier er dødbringende for insekter, fordi de lammer deres nervesystem, men for mennesker, husdyr og miljø er de 100% ufarlige. Derfor er de ikke bare godkendt til økologisk jordbrug men også til at brug f.eks. i  myrelokkedåser, der er opstillet på offentlige arealer som parker, børnehaver, skoler m.v.

Spinosad bruges bl.a. i ECOstyles genopfyldelige myrelokkedåse. Arbejdermyrerne vil bringe stoffet ned i det underjordiske myrebo og på den måde bekæmpes myreboet effektivt indefra. Et sæt med 2 lokkedåser og flaske med 20 ml spinosad (nok til 15 genopfyldninger) koster kun 119 kr.

4. Sæbe

Bladlus kan helt enkelt bekæmpes med en sæbeopløsning, der er fremstillet på samme måde som gammeldags håndsæbe opløst i demineraliseret vand. Sæben tilstopper lusenes åndedrætsorganer, hvorefter de hurtigt dør. Da sæben i sig selv er 100% giftfri, virker den kun på de dyr der rammes.

ECOstyle LuseFri Spray klar til brug med 750 ml, 119 kr. Koncentrat med 500 ml, 149 kr.

5. Jernpulver

Sneglemidlet Ferramol er baseret på et jernpræparat af den slags, der også findes i jerntilskud til gravide kvinder. Hos sneglene ødelægger det deres mave og ædelyst, hvorefter de vil trække sig tilbage til huller i jorden og dø. Midlet er derimod 100% uskadeligt både for mennesker, insekter, pindsvin og andre smådyr i haven, ligesom det ikke belaster miljøet. Derfor er Ferramol godkendt til økologisk dyrkning. ECOstyle Ferramol, 500 g 119 kr. 700 g (i vandtæt flaske, der kan stå fremme i køkkenhaven, så du har den lige ved hånden) 174 kr. 1 kg 199 kr. 2,5 kg 399 kr. 5 kg 599 kr.

ECOstyle tilbyder et fuldt program af organisk gødning, der gør dine planter smukke og stærke. Bekæmpelsesmidler, der effektivt tager kampen op mod skadedyr som lus, snegle og myrer samt en række produkter, der klarer ukrudt, mos og alger – helt uden at skade det omkringliggende miljø. ECOstyles produkter er fuldt nedbrydelige, 100% giftfri for mennesker, kæledyr og natur og mange er desuden også godkendt til økologisk dyrkning. Læs mere om ECOstyle og om virksomhedens produkter på www.ecostyle.dk.

Filer

SnegleFri 1 kg

Størrelse 1,66 Mb
Filtype jpg
Pressekit - indeholder alle filer til pressemeddelelsen.