Better Place

BETTER PLACE TILPASSER SIG DET DANSKE ELBILMARKED 17. APR. 2013

Pressemeddelelse   •   Apr 17, 2013 08:56 CEST

Better Place intensiverer nu samarbejdet med forskellige partnere landet over og er klar med nye attraktive produkter og løsninger til alle typer elbiler som Renault ZOE,  TESLA S,  Nissan LEAF, og de elbiler som BMW og VW snart lancerer.  Med den  opdaterede strategi opruster Better Place sit salgs- og informationsarbejde især omkring Århus, Odense og København, hvor interessen for elbiler i øjeblikket er størst.

De seneste to år har danskerne fået et langt større kendskab til elbilen, netværket står færdigt, mange har prøvet  en elbil, og mange myter er punkteret. Vi må dog erkende, at bilmodeller med udskifteligt batteri lader vente på sig, selv om vi fortsat ser det som den eneste reelle løsning på rækkeviddeudfordringen. Derfor har vi i den senere tid styrket vores tilbud til ejere af elbiler med faste batterier. Der skal ikke være den elbil i Danmark, som Better Place ikke servicerer”, siger adm. direktør i Better Place, Johnny Hansen.

Better Place fokuserer i dag lige så meget på opladning til elbiler med faste batterier som på batteriskifte. Det være sig hjemmeladning og hurtigladning, i byerne og på Better Places elbilcentre.

RYKKER UD I LANDET

Better Place tilpasser både sin strategi efter de elbiler, der er på markedet, men også efter hvor kunderne bor. Det er især omkring landets største byer, at salgsindsatsen nu koncentreres.  I de seneste to år har Better Place formidlet sin løsning og viden om elbiler i Better Place Center i Hellerup, hvilket har ført til en kendskabsgrad til Better Place i Storkøbenhavn på over 70%. Tiden er nu moden til at rykke bredere ud geografisk, derfor lukker Better Place Center ved udgangen af april efter to succesfulde år med flere end 20.000 besøgende.

”Centeret blev skabt til oplysning og historiefortælling om elbilen og Better Place på et tidspunkt, hvor informationsbehovet var enormt. Bilerne er nu godt på vej ind i markedet, og tiden er kommet til, at vi bruger vores ressourcer dér, hvor vi kan møde kunderne og flest danskere får gavn af det – nemlig ude hos bilforhandlerne”, slutter  Johnny Hansen.

Better Place har bygget og driver Danmarks største netværk til elbiler. Seneste tiltag er opsætning af hurtigladere på udvalgte elbilcentre langs motorvejsnettet. Det gør det  muligt for det voksende antal elbiler med fast batteri at tage turen mellem regionerne eller den længere tur fra København til Aalborg i elbil - uden at skulle forlade motorvejen.

Better Place netværket  består i dag af:

700 offentlige ladesteder

Flere hundrede ladestandere opsat hos private og danske virksomheder

18 døgnåbne, ubemandede batteriskiftestationer langs motorvejsnettet

8 hurtigladere opsat ved Better Places batteriskiftestationer  ved  Køge, Slagelse, Nyborg, Holbæk, Vejle, Skanderborg, Randers og Støvring

Om Better PlaceBetter Place er Danmarks førende elbiloperatør. Vi kan oplade alle typer elbiler i vores nationale netværk af ladestandere, hurtigladere og batteriskiftestationer.  Kører du Renault Fluence ZE, kan du på bare fem minutter skifte batteriet på en af vores 18 batteriskiftestationer. Vi har udviklet en innovativ løsning i samspil med bil-, software og energibranchen. Den gør elbilen til et bæredygtigt alternativ på både mobilitet, komfort og økonomi. Flere end 1.000 tilfredse Better Place-medlemmer i Danmark og Israel kører allerede elektrisk og bidrager med deres valg til den grønne omstilling. Se mere på WWW.DANMARK.BETTERPLACE.COM

Better Place er på kort tid blevet en mellemstor virksomhed. Vi stræber efter at være en smidig organisation, der kan tilpasse sig og imødekomme de udfordringer, som vi stilles overfor. Vores kultur er præget af energi og en lyst til at være med fremme forrest og skabe en landsdækkende infrastruktur til elbiler.

Organisationen består af mange forskellige typer mennesker, herunder kundeservicemedarbejdere, økonomer, salg- og marketing, HR og forretningsudvikling. Og ikke mindst alle vores driftsmedarbejdere, der, sammen med entreprenører, bygger batteriskiftestationer og installerer vores ladestandere.