Scandilån.com

Billige Forbrugslån

Pressemeddelelse   •   Jun 28, 2013 08:02 CEST

Det er muligt at finde det bedste og billigste forbrugslån, og det er hurtigt og nemt. Brug guiden på scandilån.com til at finde alle dine låne alternativer. Det koster ikke noget, og det er helt uforpligtende at ansøge om lån online. Følg formularen og opgiv de få og enkle detaljer, der kræves for at kunne give et lånetilbud.

Politisk i Europa-Parlamentet og på Christiansborg bliver online kontant lån ofte diskuteret. Forbrugerbeskyttelsen er fokusområdet for politikerne, og der er lavet flere tiltag vedrørende markedsføring af lånetyper som SMS lån og Kvik lån. Andre lande omkring os som eksempelvis Norge har lavet endnu strengere krav til dette.

Regulering af markedet for online lån har flere gange været under politisk pres, med hensyn til regulering ved hjælp af et renteloft eller en max på ÅOP – årlig omkostning i procent. Det giver god mening, at skærpe forbrugerbeskyttelsen på et område, der kan give enkelte ekstra økonomiske kvaler. Ingen ønsker at se flere, der falder for fristelsen, som ikke har det økonomiske overblik der kræves for at låne penge

Fremtidens online lån

Der er bare visse problemer i at regulere markedet for de hurtige lån på nettet. De som anvender dette låne marked, gør det pga. at de ikke kan låne penge andre steder. Regulerer man fra politisk side markedet i en sådan grad, at det ikke længere er attraktivt, vil der opstå et hul i markedet. Hvor skal denne store mængde af folk så henvende sig? Ofte har man allerede fået et nej i banken – så er der kun det illegale grå lånemarked tilbage, her ønsker vi ikke at sende nogen hen.

Konkurrencen på markedet er med til at holde priserne på lånene nede, og den skærper hele tiden de produkter som udbydes af online finansieringsselskaberne. Der hvor man skal sætte ind er med yderligere oplysninger til danskerne. Forbrugerne skal uddannes bedre til at træffe de rigtige valg i forhold til privatøkonomien.

Specielt de helt unge forbrugere skal have bedre kompetencer, for ikke at sætte sig i en ond gældsspiral allerede fra en tidlig alder. Her har politikerne en opgave, da undersøgelser har vist, at der specielt hos de unge er problemer med at forstå helt gængse låne udtryk.

Besøg Scandilån.com hver gang du skal låne penge online - her finder du oversigter over de forskellige online lånetyper som kviklån, smslån, forbrugslån, hurtiglån og privatlån. Scandilån.com indeholder guides og gode råd til, hvordan du håndterer et altid hurtigt skiftende online låne-marked. Husk at online lån kan være en god ide, hvis du anvender det rigtigt.