Paludan Advokatkontor ApS

Blasfemi-anklaget vælger advokat Rasmus Paludan som forsvarer

Pressemeddelelse   •   Feb 23, 2017 11:14 CET

Den 42-årige nordjyde, der er tiltalt i en sag om blasfemi for angiveligt at have brændt en koran i sin have, har antaget advokat Rasmus Paludan som sin forsvarer og anmodet denne om at forestå kontakt med pressen vedr. sagen.

Advokat Rasmus Paludan har tidligere i sager om ytringsfrihed bl.a. forsvaret kunstneren Uwe Max Jensen og frihedsaktivisten, den tidligere politibetjent Lars Kragh Andersen.

Om sagen mod den 42-årige udtaler Rasmus Paludan:

"Min klient er en elsker af ytringsfriheden og af Danmark."

Om forsvarets strategi fortæller advokat Rasmus Paludan:

"Koranen indeholder passager om, hvordan Mohammeds tilhængere skal slå de vantro, altså danskere, ihjel. Derfor er det et udtryk for selvforsvar at brænde en bog, der på den måde opfordrer til krig og vold", udtaler advokaten videre, idet han understreger, at der bliver tale en forsvarsstrategi med mange facetter, og at alt andet end ren frifindelse vil være aldeles uacceptabelt.

Islameksperten Lars Hedegaard vil blive indkaldt som sagkyndigt vidne af forsvaret.

For yderligere om sagen kan henvendelse ske til advokat Rasmus Paludan på tlf. 4061 1950.

Advokat Rasmus Paludan arbejder fra sit kontor i Sydhavnen primært som forsvarer i straffesager, hvor han i flere tilfælde har forsvaret borgeres ytringsfrihed over for staten.