Beredskabsforbundet

BLIV KLÆDT PÅ TIL MØDET MED UNGE

Pressemeddelelse   •   Aug 18, 2017 11:00 CEST

Bliv udfordret og inspireret i dit arbejde med unge på instruktørtræf 4.-5. november. Sidste tilmeldingsfrist er allerede mandag den 28. august

Bliv udfordret og inspireret i dit arbejde med unge gennem faglige oplæg og del erfaringer og oplevelser med kollegaer fra hele landet, når Brandkadetter i Danmark i samarbejde med Beredskabsforbundet inviterer til instruktørtræf.

Weekenden kommer blandt andet til at byde på faglige oplæg omkring konflikthåndtering, kulturmøder og mulitikulturalitet, kommunikation og underretningspligt. Det endelige program er dog ikke fastlagt, så ændringer kan forekomme.

Instruktørtræffet afholdes i Middelfart i weekenden den 4.-5. november 2017. Alle brandkadetinstruktører, der arbejder med børn og unge i beredskabet kan deltage. Herudover er samarbejdspartnere, der har direkte tilknytning til de unge i projektet, også mere end velkomne til at deltage (eksempelvis medarbejdere fra ungdomsskolen, de boligsociale helhedsplaner, SPP m.fl.). Deltagergebyret er på 750 kroner.

Læs mere om træffet og tilmeld dig senest 28. august hos Brandkadetter i Danmark

Vi er en frivillig organisation, som mener, at hjælp er en æressag.

Beredskabsforbundet er organisationen for alle frivillige i det danske redningsberedskab. Læs mere om organisationen her.

Hendes Majestæt Dronningen er protektor for Beredskabsforbundet.

Foruden at være det organisatoriske ståsted og repræsentere og oplyse om de frivillige og deres indsats i det danske redningsberedskab, bidrager vi med en afgørende, landsdækkende og lokalt forankret indsats for at styrke befolkningens selvhjulpenhed i forbindelse med ulykker og katastrofer.

Vores mål er at bidrage til et robust samfund og sikre, at beredskabstanken udbredes så borgere og redningsberedskab er sammen om at skabe øget tryghed for alle og enhver – i dag og i fremtiden.