Wonderful Copenhagen A/S

Bloggere tog en bid af byen

Pressemeddelelse   •   Nov 15, 2010 11:38 CET

Der blev tweetet, filmet, oplevet, grinet og netværket i stor stil, da omkring 200 bloggere besøgte København i den forgangne uge.

Omtalen af København steg markant på både twittter, facebook og mikroblogs, da rejsebloggerkonferencen Tbex indtog København og Europa for første gang. Med Momondo, Finnair og Wonderful Copenhagen som hovedsponsorer bød de hektiske dage på faglige diskussioner og en bred vifte af Københavneroplevelser for de tilrejsende bloggere, som både shakede cocktails og cykelstier på deres vej gennem hovedstaden.

Ud over faglige diskussioner omkring bl.a. blogetik og formidling samt oplæg fra medier som National Geographic og Condé Nast i Cirkusbygningen, havde bloggerne nemlig rig mulighed for at få en bid af byen ved en række arrangementer og presseture arrangeret af Wonderful Copenhagen.

- Tbex-konferencen har gjort, at vi på rekordtid har fået gode kontakter blandt bloggerne og en viden om, hvordan de arbejder, og hvad der skal til for at få followers (folk der følger en blog på nettet). Det kan vi bruge fremadrettet i vores egen kommunikation, siger Anéh Christina Hajdu, kommunikationschef i Wonderful Copenhagen og fortsætter:

- Det er også interessant, at bloggerne gerne laver kommercielle aftaler med byens aktører. Det åbner nye muligheder for synlige både for turisterhvervet og København som destination.

Københavnsk wow-faktor
En eksklusiv tur på Georg Jensen sølvsmedie samt en række skræddersyede temature om bæredygtighed, det nordiske køkken og dansk mode var blandt de tilbud, som bloggerne kunne vælge mellem allerede inden den officielle velkomst torsdag aften.

Aftenen bød på reception i det nyåbnede Toldboden på Langelinie, hvor bloggerne blev budt velkommen med klimavenlig mad, afslappet loungemusik og cocktailen Copenhagen, som flere benyttede lejligheden til at shake og mixe med hjælp fra bartenderen Gromit, opfinderen af Copenhagen cocktailen.

De mange begejstrede ytringer fra bloggerne på Twitter vidner om begejstring for byen:

- three things which begin with 'C' that I love - Cocktails, Cycling and Copenhagen! (Nicoletravelbug)

- Felt so welcome in Copenhagen after guy got off bike & asked if he could help when I was looking at map walking to hotel (KerryBryan)

- Amazing tour through Copenhagen's Norrebro last night. Pink champagne, coffee, microbrews. And the food! Wow (Zurika)

Eddike, øl og østers
Weekendens program for Københavnerture bød bl.a. på besøg på Meyers eddikebryggeri.

Og som en eksklusiv mulighed for at bloggerne også kunne høre om konceptet og strategien bag verdens bedste restaurant, havde Wonderful Copenhagen bedt Nomas administrerende direktør Peter Kreiner, lægge vejen forbi konferencen og svare på spørgsmål lørdag eftermiddag.

Afskedsarrangementet foregik i Skandinaviens største antikvitetshus, Green Square, på Amager, hvor Løgismose bød på bl.a. østers og champagne og Summerbird på deres meget omtalte flødeboller. Både lokation og traktementet vakte begejstring.

- Vi tilstræbte at sammensatte et program som gav bloggerne autentiske oplevelser fra København. Fra Christiania over Toldboden på Langelinie til den mindre polerede Jægersborggade. Deres blogs har båret præg af rigtig positive ytringer om København, og vi har fået en værdifuld viden i vores videre arbejde med sociale medier, siger Anéh Hajdu.