Wonderful Copenhagen A/S

Bloggerne kommer!

Pressemeddelelse   •   Okt 01, 2010 09:53 CEST

250 af verdens førende rejsebloggere kommer til København i november for at deltage i blogkonference om rejser, turisme og kommunikation.

Fra 4. til 6. november kommer konferencen til Europa og Danmark for første gang, da det er lykkes Momondo, Wonderful Copenhagen og Finnair Danmark at trække arrangementet til Danmark.

Konferencen gæstes af omkring 250 rejsebloggere fra hele verden. Og tag ikke fejl - bloggerne har mange læsere, høj troværdighed og uploader nyheder med en aktualitet og hurtighed, så andre medier har svært ved at følge med.

Foredrag, workshops... og sightseeing
På konferencen vil der være masser af spændende talere og workshops, hvor der konkret arbejdes med blandt andet blog-etik, rejsebeskrivelser, podcasting, video og fotografi. Blandt talerne på konferencen er blandt andre Lonely Planets amerikanske redaktør, Robert Reid og Paul Brady, der er redaktør for Condé Nast Traveler.

Og at navne som ovenstående er i København i flere dage sammen med cirka 250 indflydelsesrige bloggere, giver en unik mulighed for at vise dem flere sider af København. Lige nu arbejdes der på flere forskellige modeller for, hvordan København bedst præsenteres for bloggerne, som næppe kan kaldes traditionelle journalister.

Partner i Momondo, Martin Lumbye siger:
- Der er i dag meget stor fokus på formidling af rejseoplevelser på et hav af nye online portaler, og blogging er vor tids formidlingsform i rejsebranchen. Det vil vi gerne være med til at sætte fokus på. Derfor er vi stolte af at kunne præsentere den første TBEX Europa-konference i København.

Og også hos Wonderful Copenhagen ser man frem til den store begivenhed:
- Konferencen vil give verdens førende rejsebloggere førstehåndsoplevelser, så de forhåbentlig skriver begejstret om det nordiske køkken, om vores hotelfaciliteter, måden af afholde en konference, miljøvenlige tiltag, cykelkultur, design, arkitektur, kulturliv, mode og meget mere, siger Anéh Christina Hajdu, kommunikationschef, Wonderful Copenhagen.

Læs mere og tilmeld dig her: www.travelblogexchange.com