Eurosport Danmark

Bundesligaen takker af for denne sæson

Pressemeddelelse   •   Maj 13, 2014 13:24 CEST

Bayern München vandt fortjent Bundesligaen. Dortmund vaklede en del, og Hamburg kæmper stadig. Følg derfor de interessante og afgørende play-off kampe direkte på Eurosport.

Bundesligaen har igen leveret noget af den bedste fodbold i Europa, og seerne kan se tilbage på en sæson, hvor Bayern München med syv runder tilbage vandt ligaen, et Bayer Leverkusen hold, der efter et fantastisk efterår fik et lige så dårligt forår, og et Hamborg hold, der har kæmpet en indædt kamp i bunden af tabellen.

Kampen om andenpladsen blev også skæbnesvanger for både Dortmund og Schalke 04. Indtil vinterpausen så det ud til, at Bayer Leverkusen skulle sætte sig på andenpladsen. Dortmund kunne ikke finde sidste års flotte spil frem i efteråret, og samtidig var Bayern München for længst stukket af på førstepladsen.

Vinterpausen vendte dog om på tingene. Dortmund fandt igen det flotte spil frem, og samtidig kunne Leverkusen ikke holde kadence. Det udnyttede Dortmund og Schalke 04, der i de sidste mange runder har ligget side om side i kampen om andenpladsen. Det blev Dortmund, der i sidste ende trak det længste strå, og de kunne dermed sikre sig andenpladsen.

I bunden har spændingen været lige så intens som i toppen. Her har det traditionsrige hold fra Hamborg forsøgt at holde sig oven vande og undgå nedrykning til 2. Bundesliga. De endte på play-off pladsen, hvorfor der venter to kampe om at blive i Tysklands fineste fodboldselskab mod nummer tre i 2. Bundesligaen. Eurosports faste Bundesligakommentator, Henrik Hvillum, er sikker på, det bliver to spædende play-off kampe:

Statistikken er på Hamborgs side, fordi holdet fra Bundesligaen som regel plejer at blive oppe. Men Hamborgs sæson – og specielt deres stime på det seneste - har bare været så dårlig, at alt kan ske. I mine øjne er den 50/50”.

Begge play-off kampe kan du naturligvis se LIVE på Eurosport.

Næste sæson
Bundesligaen anno 2013/2014 vil utvivlsomt blive husket for mange forskellige oplevelser. For Henrik Hvillum vil denne sæson blive husket for Bayern Münchens suveræne spil:

Bayern München har i denne sæson spillet det bedste fodbold, jeg nogensinde har set. De har været så meget bedre end samtlige af deres modstandere, hvilket bedst kan eksemplificeres med deres 4-0 sejr på udebane over Schalke 04”.

Forberedelserne frem mod næste sæson er så småt begyndt. Eksempelvis har Bayern München hentet Dortmunds stjerneangriber Robert Lewandowski, hvilket med garanti ikke svækker de tyske mestres spil. Ikke desto mindre håber Henrik Hvillum på, at den kommende sæson bliver mere jævnbyrdig:

Bayern München er kæmpe favoritter til titlen igen i næste sæson. Jeg håber dog på, at klubber som Schalke, Dortmund, Leverkusen og Wolfsburg kan løfte deres niveau, så de kommer tættere på Bayern München”.

En der måske kan løfte niveauet for en af de ovennævnte klubber, er danske Nicklas Bendtner. Eurosports Bundesligakommentator tror på, at han kan havne i Tyskland, når kontrakten med Arsenal udløber til sommer. Hvis Bendtner ender i Bundesligaen kan du naturligvis følge ham direkte på Eurosport.

I 2014 fejrer Eurosport sine 25 år som førende inden for direkte sportsudsendelser og digital innovation.

Eurosportgruppen er en førende aktør inden for sportsunderholdning i Europa. Eurosport er den største europæiske tv-kanal, som sender udsendelser på 20 forskellige sprog til 133 millioner husholdninger i 54 lande. Eurosports søsterkanal Eurosport 2 sendes til 69 millioner husstande på 18 sprog i 51 forskellige lande. Eurosport 2 HD blev lanceret i august 2009. Eurosport Asia-Pacific når ud til 16 lande og lancerede en HD kanal i september 2011. Eurosport.com er Europas førende sportshjemmeside og har op til 23 millioner unikke besøgende hver måned på tværs af et internationalt netværk af sportshjemmesider på 11 forskellige sprog inklusiv Yahoo! Eurosports gratis mobile app er desuden tilgængelig på 10 sprog. Eurosport Player, der er Eurosports online TV-service, sender også sport live og "on-demand" i 53 lande. Player-appen er tilgængelig på mobiltelefoner, iPads og andre teknologiske platforme, ligesom Playeren er tilgængelig, hvis den tilsluttes et TV.