Dansk Camping Union - DCU

"Campingbogen 2016" er på gaden

Pressemeddelelse   •   Jan 20, 2016 09:27 CET

DCU-Campingbogen 2016 er på 800 sider og indeholder information om flere end 2.300 campingpladser i Danmark og resten af Europa – selv Island er med, i alt 24 lande. Forrest i bogen er der tips om campinglivet, hvor både nye campister, men også de mere garvede kan få repeteret, hvad man skal være særlig opmærksom på som campist, året rundt.

Praktisk rejseinformation
Der er generelle oplysninger ved hvert land om særlige forhold, der netop gælder i det pågældende land.
Praktiske oplysninger om nødvendige papirer, valuta, trafikinfo med færdselsregler, åbningstider, numre til politi, vej- og lægehjælp, samt adresser på danske og udenlandske ambassader og turistbureauer.

Ud over informationerne om hver campingplads og dens faciliteter er der også gps, en kort kørselsvejledning, samt priser og åbningsperiode. Desuden er der forslag til at besøge seværdigheder i området.

For hvert land er der et oversigtskort, hvorpå campingpladserne er placeret.

Campingbogen er udgivet på DCU – Dansk Camping Unions eget forlag, og kan købes hos boghandlere, hos campingvognsforhandlere, på campingpladser og på turistkontorer fordelt over hele landet. Campingbogen kan også købes på årets camping- og feriemesser i Odense, Ålborg og Herning.

Bogen koster som altid kun 115 kr. Se også www.DCU.dk

Dansk Camping Union (DCU) er Danmarks største forbrugerorganisation inden for camping med over 50.000 medlemmer. De udgiver Camping-fritid otte gange om året, producerer Tv-programmer og bringer masser af campingnyheder, tests og rejseinspiration på nettet.