SE

Campinggæster får hurtigere bredbånd end byboerne

Pressemeddelelse   •   Jul 03, 2012 12:16 CEST

Gæsterne på Danmarks mest prisbelønnede campingplads, femstjernede Hvidbjerg Strand Feriepark i Blåvand, har noget at se frem til denne sommer. Hvidbjerg Strand Feriepark har nemlig valgt at lægge endnu et servicelag på gæsternes ferieoplevelse ved at indlægge fiberbredbånd på campingpladsen.

For gæsterne i ferieparken betyder det, at næsten 80 % af hele parken vil have adgang til det trådløse 100/100 mbit/s fiberbredbånd, hvilket langt overgår de hastigheder, som de fleste større danske byer kan tilbyde borgere og virksomheder. Selve hovedbygningen på Hvidbjerg Strand Feriepark bliver forsynet med 500/500 mbit/s fiberbredbånd.

Aftalen blev først underskrevet her i juni, men SE og Itplaneten, som er leverandører af den kraftige fiberforbindelse, vil sørge for, at hytte- og campinggæsterne allerede får glæde af de mange megabite fra begyndelsen af juli.

Fiberbredbånd har længe været et stort ønske
Hvidbjerg Strand Feriepark er Danmarks vestligste campingplads, og den placering har længe skabt udfordringer for gæster og ledelse. Bredbåndsforbindelserne og mobildækningen har i mange år gjort det vanskeligt for feriegæsterne at holde kontakten med familien, vennerne og kollegaerne, når lysten til at dele feriebilleder og videosekvenser meldte sig, eller det blev nødvendigt med et par timers arbejde fra distancen:

- Vi har fra tid til anden oplevet gæster, der mødte frem til en længe ventet ferie, men valgte at rejse igen på grund af svage muligheder for datakommunikation på pladsen. Det synes vi ikke, at vores gæster kan være tjent med, og derfor er vi rigtig glade for, at det har været muligt at lave denne løsning, siger Steen Slaikjær, der sammen med sin søster Lene Slaikjær ejer Hvidbjerg Strand Feriepark.

Lynhurtig installation

Det er ikke tilfældigt, at det netop er SE, der leverer fiberløsningen. SE har i dag skabt Danmarks mest fiberintensive region i Syd- og Sønderjylland. Selskabet rundede den 14. maj fiberkunde nr. 50.000, og udviklingen går fortsat utrolig stærkt. I gennemsnit installerer SE hver dag fiberløsninger hos 100 nye kunder, og 150 virksomheder vælger hver måned at tegne en fiberkontrakt med virksomheden. Efterspørgslen er meget stor, og SE har længe haft Blåvand i kikkerten som et nyt udrulningsområde. - Vi er utrolig glade for, at vi kan hjælpe Hvidbjerg Strand Feriepark med at tilbyde deres gæster nogle sublime forhold også på området for datakommunikation. Det lægger endnu et lag på den gode ferieoplevelse, siger Lars Andreasen, koncerndirektør med ansvar for fiberbredbånd, SE.

De danske energiselskaber indgik ved årsskiftet en stor bredbåndsaftale med staten, og en del af den aftale betyder, at også Blåvand Fyr skal forsynes med fiberbredbånd. Dermed blev vejen banet for fiberbredbånd for Hvidbjerg Strand Feriepark. SE gik hurtigt i dialog med to tætte samarbejdspartnere; Itplaneten og Cisco, for at strikke en god løsning sammen til den store campingplads. Blækket var knapt nok tørt, før gravearbejdet og installationerne gik i gang, og SE ser nu frem til at kunne levere en topprofessionel og skræddersyet løsning.

Topprofessionel løsning med spændende perspektiver
Itplaneten har stået for it-infrastrukturen på campingpladsen og står dermed bag den trådløse løsning, som skal sikre, at gæsterne har datakommunikation næsten uanset, hvor de befinder sig i ferieparken:

- Hos Hvidbjerg Strand Feriepark stiller de meget høje krav til, at gæsterne får nogle gode oplevelser, og derfor har vi skræddersyet en løsning, der blandt andet sikrer, at gæsterne ikke kommer til mærke på forbindelsen, at de bevæger sig fra det ene access-point til det andet. Resultatet er blevet rigtig godt, og vi glæder os til at vise det frem for gæsterne henover sommeren, fortæller Jacob V. Schmidt, direktør ved Itplaneten.

Også Cisco, der er verdens største netværksleverandør, har involveret sig i at udvikle løsningen, og de ser store forretningsmuligheder i den løsning, der er blevet implementeret.

- Grundlæggende er det rigtig spændende med de mange ting, der foregår i Varde og resten af Syd- og Sønderjylland. Nye muligheder giver rum for nye løsninger, og vi er sikre på, at mange af vores kunder over hele verden kan blive inspireret af den løsning, som vi har lavet til Hvidbjerg Strand Feriepark, fortæller Carsten Videcrantz, salgsdirektør for Cisco Danmark.

For mere information:

Lars Andreasen, Koncerndirektør i SE, mobil 24 63 22 29
Steen Slaikjær, ejer af Hvidbjerg Strand Feriepark, mobil 22 21 96 32
Jacob V. Schmidt, Direktør i Itplaneten, mobil 40 34 90 07
Carsten Videcrantz, Salgsdirektør i Cisco Danmark, mobil 21 61 39 54

Om Hvidbjerg Strand Feriepark: Hvidbjerg Strand Feriepark er Danmarks mest prisbelønnede campingplads, og senest har læserne af det tyske magasin Caravaning kåret Hvidbjerg Strand til Europas 3. bedste campingplads 2012. Campingpladsen er smukt placeret i Blåvand, ved Vesterhavets lagune. Læs mere på http://www.hvidbjerg.dk/

SE er et af landets største el-selskaber og udbydere af lynhurtigt fibernet. Vi er et moderne og åbent selskab - med kort vej til dig som kunde. Vi er et andelsselskab, så alle der bor i vores forsyningsområde, og har en el-måler fra os, er andelshavere – og dermed medejere af SE. At hovedparten af vores kunder er vores medejere, er et omdrejningspunkt for hele vores tankegang. I stedet for blot at tænke på overskud og profit, kan vi koncentrere os om at skabe en sund forretning til gavn for vores medejere og hele regionen.