Carl Ras A/S

Carl Ras-medarbejdere skåler i champagne!

Pressemeddelelse   •   Nov 23, 2010 10:08 CET

Carl Ras har i 2010 for første gang deltaget i konkurrencen om at blive Danmarks bedste arbejdsplads, der arrangeres af Great Place to Work Institute i samarbejde med Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin. Torsdag aften blev det afsløret, at værktøjs- og beslagvirksomheden (der bl.a. har en afdeling i Holstebro) tordnede direkte ind på en 22. plads i konkurrencen. Derfor inviteres alle medarbejdere i eftermiddag på et glas champagne efter lukketid for at fejre resultatet.

Great Place to Work har i 20 år forsket i, hvad der gør en arbejdsplads god at være på, og stadig flere virksomheder deltager i konkurrencen om at blive kåret som den bedste arbejdsplads.

Tilfredse medarbejdere skaber tilfredse kunder

”Ud fra devisen at glade og tilfredse medarbejdere skaber tilfredse kunder, som køber mere, har Carl Ras i mange år haft stor fokus på medarbejdertilfredshed. Og vi har længe været klar over, at vi generelt er blevet opfattet som en god arbejdsplads. Men for tre år siden besluttede vi at måle mere præcist på denne størrelse og skabe nogle referencepunkter, som vi løbende kan holde os selv op på,” forklarer Gorm Rasmussen, der er adm. direktør i Carl Ras.

Gorm Rasmussen repræsenterer 3. generation i familievirksomheden, der startede på Nørrebro i København for mere end 75 år siden, og som nu er en landsdækkende koncern med afdelinger i Emdrup, Herlev (hovedkontor), Holstebro, Hillerød, Hørsholm, København Syd, Odense, Aalborg og Aarhus.

Forudser skærpet konkurrence om medarbejdere

”Når vi nu deltager i konkurrencen om at blive kåret som Danmarks bedste arbejdsplads, så er det fordi vi forudser en voldsomt skærpet konkurrence om de gode medarbejdere i løbet af få år. I dagens krise-Danmark er det måske ikke så svært at rekruttere folk, men det bliver det om tre-syv år når de store efterkrigsårgange går på pension. Og så bliver det ovenud vigtigt at have et godt ry som arbejdsplads.”

”Derfor valgte vi i år at stille op i konkurrencen om kåring af Danmarks bedste arbejdspladser. Vi havde på forhånd en ambition om at blive blandt de 50 bedste. Derfor er vi naturligvis både glade og stolte over at ende på en 22. plads,” siger Gorm Rasmussen.