TRIPLE LBI

Carlson Rezidor Hotel Group styrker sin nordiske ledelse – Radisson Blu & Park Inn by Radisson

Pressemeddelelse   •   Dec 12, 2012 12:55 CET

Atle Helle kommer fra en stilling som finansdirektør i SAP Norge AS. Han får sit daglige arbejde i Oslo, og vil rapportere direkte til Christian Gartmann, Carlson Rezidors Area Vice President i Norden.

”Jeg ser meget frem til at arbejde for Carlson Rezidor, der med Radisson Blu og Park Inn by Radisson driver Nordens førende hotelkæde”, siger Atle Helle. ”Jeg er taknemmelig og ydmyg over at blive udnævnt i den spændende stilling. Jeg ved, at der blandt mine nye kolleger er både høj faglig kompetence og stor entusiasme; værdier, som jeg sætter stor pris på, og som gør Carlson Rezidor i stand til at øge forspringet i forhold til konkurrenterne i det konkurrenceprægede hotelmarked i Norden”. I de lande, som Atle Helle kommer til at få erfaring med er Carlson Rezidor Group blandt andet repræsenteret i flere danske storbyer; Atle Helle vil i stifte bekendtskab med hoteller i København og anerkendte hotel i Aarhus – Radisson Blu Scandinavia Blu Hotel Aarhus, som har vundet Danish Travel Award syv år i træk. Derudover vil han i også få ansvar for økonomien på en række andre hoteller i Danmark, som alle hører under Rezidor-brandet.

Alte Helle har stor erfaring med finansstyring og -kontrol fra både Norge og Baltikum. Han har bl.a. arbejdet for store nationale og multinationale virksomheder som PepsiCo og Egmont. Han har også ledet og gennemført en række forskellige fusions- og opkøbsprojekter i mediebranchen. Han er oprindeligt uddannet som civiløkonom fra Norges Handelshøyskole.

”Vi er rigtigt tilfredse med at sikre os en så kompetent ressourceperson som Atle Helle til posten som Area Director Finance & Control. Jeg har store forventninger til hans kommende virke, og er sikker på, at han vil være en gevinst for os”, siger Christian Gartmann, Area Vice President i Norden.

For yderligere information, kontakt venligst:

Angelica Montez de Oca,

PR & Communication Manager, The Nordics

Rezidor Hotel Group

Telf. +47 9488 1861,

E-mail: angelica.montez@carlsonrezidor.com

Om Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group er en af verdens hurtigst voksende hotelvirksomheder og indgår i Carlson Rezidor Hotel Group. Rezidor har i dag mere end 430 hoteller med næsten 95.000 værelser i drift eller under udvikling i 70 lande.

Rezidor driver varemærkerne Radisson Blu og Park Inn by Radisson i Europa, Mellemøsten og Afrika, samt Club Carlson fordelsprogrammet for sine loyale hotelgæster. Rezidor udvikler og driver også det nye livsstils-varemærke Hotel Missoni. I forlængelse af en aftale om strategisk alliance med Regent Hotels & Resorts, indgået i 2012, skal Rezidor udvikle og drive nye Regent hoteller i Europa, Mellemøsten og Afrika.

I Danmark har Radisson Blu Århus Hotel for eksempel udmærket sig ved at vinde Danish Travel Award syv år i træk. Som den første kæde i verden kunne Radisson Blu i september 2005 tilbyde gratis internetadgang på alle hoteller. Dette gælder også det største og ældste af Radissons hoteller i København – Radisson Blu Royal Hotel

Rezidor har siden november 2006 været noteret på den svenske børs i Stockholm. Carlson, en privatejet, global hotel- og rejsevirksomhed med hovedkontor i Minneapolis, USA, er den største aktionær.

Hovedkvarteret for Rezidor Hotel Group ligger i Bruxelles, Belgien.

Læs mere om Rezidor Hotel Group på www.rezidor.com

Billede af Atle Helle, ny Area Director Finance & Control, kan downloades fra den web-adresse:

Billedtekst:

Atle Helle er ansat i Carlson Rezidor Hotel Group som ny Area Director Finance & Control for Norge, Sverige, Danmark og Island.