Copenhagen Business School

CBS-iværksættere blandt finalisterne i Venture Cup

Pressemeddelelse   •   Jun 07, 2011 10:22 CEST

Når finalisterne i årets Venture Cup den 9. juni dyster om 250.000 kr. til at realisere deres forretningsidé, sker det med deltagelse af tre virksomheder med rødder på CBS.

De tre virksomheder er:Iconfinder – en tjeneste, der gør det muligt at google efter ikoner til brug på f.eks. hjemmesider og i præsentationer.
WavesOut.com – en gratis og lovlig online musik-streaming tjeneste med elektronisk og indie musik.
DobreTech – motorbeskyttelse, der kan reducere uønskede nedbrud af industrielle maskiner.

Ved det store Venture Cup finalearrangement på Københavns Rådhus den 9. juni udpeges først kategorivinderen i hver af de fem kategorier Applied Technology, Cleantech, Life Science & Medtech, Services og Software. Derefter skal kategorivinderne overbevise en jury om, at netop deres idé er den bedste i årets iværksætterkonkurrence. Kategorivinderne præmieres med 50.000 kroner hver, mens den samlede vinder får yderligere 200.000 kroner til at kickstarte forretningen.

Mod på fremtiden
-Vi går selvfølgelig efter at vinde finalen i Venture Cup, men uanset udfaldet af konkurrencen vil vi satse på vores idé i fremtiden, siger Steffen Thilsted fra Iconfinder.Steffen Thilsted siger desuden, at Iconfinders deltagelse i Venture Cup er særlig vigtig for virksomheden på to områder. For det første har deltagelsen i Venture Cup tvunget dem til at gå deres virksomhed grundigt efter i sømmene og konstruere en bæredygtig forretningsplan, de kan bygge videre på. For det andet giver konkurrencen deltagerne chancen for at få eksponeret deres idé til interesserede investorer.
Venture Cup er en non-profit organisation, der har eksisteret i ti år. I samarbejde med syv danske universiteter og med støtte fra samarbejdsvirksomheder og et netværk af erfarne iværksættere og virksomhedsledere hjælper organisationen danske universitetsstuderende med at omdanne deres forretningsidé til en virksomhed. Det sker ved, at alle deltagere indsender en detaljeret forretningsplan, hvorefter idéerne screenes af en række erfarne jurymedlemmer.