Cetrea

Cetrea A/S udvalgt til finalen i Red Herring Global

Pressemeddelelse   •   Nov 22, 2011 09:34 CET

Cetrea A/S udvalgt til finalen i Red Herring Global

Cetrea A/S annoncerede i dag, at virksomheden er blandt de udvalgte finalister til årets Red Herring 100 Global Award, som præmierer årets mest innovative og hurtigst voksende virksomheder fra hele verden. Cetrea A/S var tidligere på året blandt de 100 vindere i Red Herring 100 Europe, hvoraf de bedste nu er gået videre som finalister til den globale prisoverrækkelse.

Red Herring redaktion har udvalgt de virksomheder fra hele verden, som har de mest innovative teknologier og forretningsmodeller. Mere end 1000 virksomheder fra 40 nationer har kandideret til den globale konkurrence. Hver virksomhed er blevet vurderet på både kvalitative og kvantitative faktorer, såsom teknologisk innovation, finansiel præstationsevne, vækst, ledelsesstandarder, vækstpotientale på det internationale marked med mere.

Administrerende direktør Hans Erik Henriksen udtaler;

Det gav en betydelig opmærksomhed fra omverdenen, da vi tidligere i år modtog Red Herring Top 100 Europe, idet Red Herring er en særdeles velkendt og prestige fyldt pris. Vi er derfor stolte og glade for at være blandt finalisterne i den globale prisoverrækkelse. Det er noget der giver opmærksomhed på internationalt plan og som kan hjælpe vores vækst på de udenlandske markeder såsom USA og Tyskland.”

Cetrea og resten af finalisterne er inviteret til Red Heering Global Forum i Los Angeles den 5-7. december. Top 100 vinderne præsenteres til en særlig prisoverrækkelse den 7. december ved samme begivenhed.

Cetrea udvikler en ny form for IT-løsninger til hospitalerne, som fokuserer på, at patientens vej igennem hospitalet kan optimeres til fordel for både patienten, de ansatte og hospitalernes økonomi. Løsningerne kører på interaktive storskærme, PCer, smart-phones og tablets, så personalet altid har overblik over ressourcer i hospitalet, patienterne og deres behandling.

80% af de danske regioner har valgt Cetreas løsninger - et imponerende tal eftersom Horsens Sygehus var det eneste for bare 4 år siden - og Cetrea er i dag begyndt at sælge løsninger til både Norge, Sverige, Finland, Tyskland og USA.

Den store vækst i Cetrea har betydet at medarbejderstaben i Aarhus er blevet mere end fordoblet på bare et år, og i dag har Cetrea mere end 40 medarbejdere på adressen i Aarhus.

Cetrea develops solutions for hospitals that provides the clinicians the overview and tools to coordinate, communicate and handle their work in the best possible way. Our solutions strive to be intuitive and logical, while being based on the most effective technology available.

Using the latest advances in computer technology our solutions is proven to improve productivity, efficiency and the work environment.

Our solutions gives the clinicians a better work environment, the hospitals more productive departments and the patient a faster and safer flow through the hospital.

Learn more at www.cetrea.com