Youth For Understanding Danmark

Chilensk praktikant søger værtsfamilie

Pressemeddelelse   •   Jun 02, 2015 09:53 CEST

Consuelo kan nemlig norsk! I 2007 var hun på udveksling i Norge. Efter et par år som frivillig i YFU tog hun sidste sommer til Indien for at undervise gymnasieelever i spansk. Nu vender hun blikket mod Danmark, hvor hun skal indgå i staben hos Youth For Understanding (YFU) som praktikant.

Hendes primære opgaver vil være skolebesøg på folkeskoler i hele Danmark, hvor hun vil deltage aktivt i undervisningen eller holde oplæg om kulturforskelle og YFU.

Tro mod organisationens virke, søger YFU en værtsfamilie til Consuelo fra ultimo august til februar i nærheden af Tommerup eller i Odense.

Som værtsfamilie skal man ikke meget andet end åbne sit hjem og sind for en ny kultur, samt stille værelse og mad til rådighed for Consuelo under hendes ophold.

Hele Consuelos besked, som blev lagt i gruppen "Tommerup - 5690" på Facebook lyder:

"Hallo alle sammen!

Jeg heter Consuelo, jeg er 25 år gammel og kommer fra Chile. Jeg var ukvesklingselev i Norge i 2007, derfor kan jeg snakke litt Norsk. I august kommer jeg til Danmark for å jobbe som intern for YFU, derfor søker en vertsfamilie.

Jeg liker musik, film og kunst. Jeg maler og strikker. Jeg elsker naturen, å være ute og å gå tur. Jeg elsker å oppleve andre kulturer og språk, møte og bli kjent med mennesker fra forskjellige kulturer.

Det siste året har jeg har bodd i India og vært spansklærer på videregående skole der. Nå gleder jeg meg mye til å komme til Danmark for å lære dansk og bli kjent med danske folk!

Jeg gleder meg til å høre fra min nye vertsfamile"

Har du mod og lyst på at tage Consuelo ind hører YFU Danmark gerne fra dig på vedhæftede kontaktoplysninger.

Derudover søger Youth For Understanding også værtsfamilier til de "regulære" helårs studenter, der kommer først i august og er i Danmark skoleåret ud.

YFU Danmark er en foreningsbaseret udvekslingsorganisation, der på non-profit og idealistisk grundlag siden 1960 har udvekslet unge til og fra Danmark. Det formål som organisationen og vores 1200 medlemmer brænder for, er at fremme mellemfolkelig forståelse, fredelig sameksistens og respekt for forskellighed. YFU er uafhængig af politiske og religiøse interesser.

YFU har adresse på Stationsvej 4 i 5690 Tommerup Stationsby lige ved Stationen.